כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

כשליצמן הגיע לפוניבז'

ח"כ יעקב ליצמן יחד עם ראשי מוסדות גור, ויז'ניץ, בעלזא ומנהלי ישיבות ליטאיות, הגיעו הערב לאסיפה בחדר הישיבות של פוניבז' לקראת כנס היסוד של 'קונגרס הבכירים'

"להראות את העוצמה". ליצמן
"להראות את העוצמה". ליצמן

'קונגרס הבכירים' יצא לדרך במטרה לאחד כוחות בציבור החרדי ולהביא להוזלות משמעותיות למוסדות התורה מול החברות המובילות במשק.

כנס היסוד ייערך בי"א אייר באולמי 'אבניו'. במסגרת ההיערכות, הגיע הערב ח"כ יעקב ליצמן וראשי 'איחוד מוסדות גור', כמו גם מנהלי מוסדות במגוון חסידויות, לאסיפה של הוועדה המייעצת בחדר הישיבות של משרדי ישיבת פוניבז'.

'קונגרס הבכירים' המוקם על-ידי 'איחוד מוסדות גור' יוביל מהלך של הקמת מועדון לקוחות של כלל הציבור החרדי, וינהל מגעים מול החברות המובילות במשק במטרה להזלת העלויות של המגזר המוסדי והפרטי.

באסיפה הערב, נשיא הישיבה הרה"ג רבי אליעזר כהנמן שליט"א פתח בדברי ברכה ואמר כי אלו זמנים קשים ביותר לעולם התורה, ויש צורך לדבר על כסף כדי להתגבר על הקשיים. "הקב"ה יתן ברכה במעשי ידיכם, ובמיוחד שגדולי התורה עומדים מאחורי התארגנות זו, והכול נעשה בברכתם ובהכוונתם של מרנן ורבנן שליט"א, בעזרת ה' נעשה ונצליח", סיים הגר"א כהנמן את דברי הברכה ונפרד מהישיבה.

הד"ר שלמה נס, יו"ר המועצה המייעצת שעל יד 'קונגרס הבכירים', פרש בפני הנוכחים את מגוון התוכניות כדי להקל על עולם התורה. "אנחנו עוסקים בעת זו כדי לבנות את המסגרת הנכונה שתועיל לכולם. יש כאן מטרה חשובה ודרוש לה כוח חזק ומאוחד. קיבלתי מספר גדול של פניות מחברות ומפעלים גדולים שלאחר ששמעו את דבר הבשורה מעוניינים להצטרף עליה ולבוא לקראת הציבור החרדי".

לאחר מכן הנוכחים דנו בנושאים השונים העומדים על סדר היום בכנס, כמו אופי הפעילות ובחשיבות שיש לקיום ועידת יסוד גדולה ומאוחדת. ליצמן אמר כי "המטרה הגדולה של הכנס היא להראות למנהלי החברות הגדולות את העוצמה ואחדות השורות בציבור החרדי, זהו השיא של הערב, כדי שיכירו וידעו שיש לציבור הזה כוח רב".

מארגני הקונגרס הדגישו כי אופי הפעילות יהיה משותף ושוויוני לכל המוסדות החברים בו, ובצורה שקופה לחלוטין.

בסיום הישיבה הגאון רבי אליעזר כהנמן ביקש מח"כ ליצמן להיכנס לחדרו של ראשי הישיבה, הגר"ג אידישלטיין שליט"א. מנהל ישיבת פוניבז', הרב מאיר בולק, הציג בפני ראשי הישיבה את התכנית להקל על עולם התורה תוך איחוד השורות. הגרי"ג אידילשטיין שליט"א ברך את המארגנים ואמר כי "זהו דבר גדול, אחדות זו ברכה. כאשר הולכים באחדות אין ספק שהקב"ה יעזור שתשרה הברכה במעשה ידיכם".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד