כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024

"הבנקים כבר לא עושים זבנג וגמרנו"

היקף הפרסום של ענף הבנקאות הוכפל ברבעון הראשון של 2007. פרסומאי בכיר:"2007 זו השנה האמיתית בתחרות בענף הבנקאות. הפעילות במגזר הופכת למדיניות אסטרטגית"

שנת הבנקים? מסיבת עיתונאים של פאג"י למגזר החרדי
שנת הבנקים? מסיבת עיתונאים של פאג"י למגזר החרדי

בשנת 2005 ובשנת 2006 כולם אמרו שאלו השנים בהם הבנקים ותעשיית הפיננסים יכירו בכוח הכלכלי של המגזר החרדי. הציפיות היו גבוהות. הבנקים יצאו בהצהרות גרנדיוזיות על פעילות אינטנסיבית ורצופה במגזר החרדי.

ואכן, בזה אחר זה החלו בנק הפועלים, בנק לאומי, בנק מזרחי טפחות, בנק דיסקונט ובנק מרכנתיל דיסקונט, לצאת בפעילות במגזר החרדי.

הסיכומים של שנים אלו הוכיחו כי אכן היתה פעילות מוגברת בתחום הפיננסים במגזר החרדי, אולם היא היתה עדין רחוקה עדין מהבשורות הגדולות להן ציפינו.

בשנת 2005 התברג בנק הפועלים, המוביל בפרסום למגזר החרדי, למקום ה-8 בטבלת המפרסמים הגדולים עם 243 אלף דולר באמצעות 'פרסום גל'. בשנת 2006, הבנק המוביל כבר לא הופיע בטבלת עשרת הגדולים, אולם פרסם בכ-300 אלף דולר (בשנה זו התווספו עוד מדיות לסיקור 'יפעת בקרת פרסום').

חוץ מבנק הפועלים, אף בנק לא נכלל בעשרת הגדולים של הפרסום החרדי.

במהלך שנת 2006 החלו בנקים נוספים להתחיל בפעילות במגזר החרדי. בנק מרכנתיל דיסקונט החל בפעילות אינטנסיבית באמצעות 'בולטון פוטנציאל', לאחר שבנק דיסקונט הפסיק בפעילות במגזר. במקביל, גם בנק מזרחי טפחות החל לפנות למגזר החרדי באמצעות 'טריו'. בנק אגוד ובנק ירושלים הגדילו את תקציבי הפרסום ובנק פאג"י יצא במיתוג חדש באמצעות 'אפיקים'. אבל כאמור, הבנקים לא נכללו ברשימת המפרסמים הגדולים במגזר.

אולם כעת נראה כי עיקר ההשפעה של פעילות הבנקים תבוא לידי ביטוי דווקא בשנת 2007.

מסקירה של נתוני הבנקים במחירי מחירון ברבעון הראשון של 2007, עולה כי היקף הפרסום של הבנקים כמעט הכפיל את עצמו, יחסית לרבעון המקביל אשתקד. ענף הבנקאות כולו עמד ברבעון הראשון של 2006 על כ-362 אלף דולר במחירי מחירון, ואילו ברבעון הנוכחי הוא כבר עומד על 691 אלף דולר.

שני בנקים גדולים השפיעו בעיקר על נתונים אלו: בנק פאג"י הוביל את ענף הבנקאות ברבעון האחרון עם 268 אלף דולר, לאחר שיצא במיתוג חדש, ומרכנתיל דיסקונט התייצב במקום השני עם 210 אלף דולר.

בנקים נוספים, כמו פועלים, מזרחי טפחות ובנק ירושלים, פרסמו כל אחד בהיקף של כ-50 אלף דולר. לאומי ודיסקונט פרסמו בהיקף של כ-20 אלף דולר.

פרסומאי בכיר אומר ל'מרכז העניינים' כי 2007 תהיה השנה של התחרות האמיתית בענף הבנקאות והפיננסים. "עד השנה, היו אלו בנקים גדולים שניסו לעשות זבנג וגמרנו, אבל עכשיו הפעילות במגזר החרדי הופכת לאט לאט למדיניות אסטרטגית של כל בנק, שתשפיע על תקציב הפרסום לאורך תקופה, ולא רק במועדים מיוחדים". לדבריו, גם הכניסה הצפויה של ענף ההשקעות ושוק ההון, תשפיע על היקף הפרסום בשוק הפיננסים במגזר החרדי ב-2007.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד