י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

'אגד': לא נזהיר את הציבור לפני ל"ג בעומר

ראשי 'אגד' כינסו מסיבת עיתונאים והבטיחו "לעשות הכל" כדי שמבצע ההיסעים בל"ג בעומר יעבור בשלום, אבל נמנעו מלהזהיר את הציבור על העומסים הצפויים

מסיבת העיתונאים אתמול
מסיבת העיתונאים אתמול

חברת 'אגד' נערכת למבצע ההיסעים הענק לקראת העלייה ההמונית לל"ג בעומר. למרות הצפי לעומסים ולעיכובים, במיוחד לאור שינויים במערך החניונים השנה, ב'אגד' לא מתכוונים לצאת בהודעה לציבור כי צפויים עומסים, אלא מבטיחים "לעשות הכל" כדי שמבצע ההיסעים הענק יעבור בשלום.

במסיבת עיתונאים אתמול הציג גדעון מזרחי, יו"ר מזכירות 'אגד', את מערך ההיסעים המתוכנן שיפעל החל מיום שישי הקרוב ועד יום ראשון בלילה. לצידו של יו"ר מזכירות אגד השתתפו במפגש מנהלי אגד באזור ירושלים, באזור חיפה והצפון ומנהל אגד באזור הדרום.

יו"ר מזכירות 'אגד' סקר במפגש את מדיניות אגד בכל הקשור לשירותי תחבורה ציבורית לציבור החרדי. לדבריו, 'אגד' רואה בציבור החרדי קהל יעד חשוב, שיש להעניק לו את השרות בהתאם לצרכיו ולאורחות חייו. בריכוזים החרדיים השונים מפעיל אגד 31 קווים יעודיים, עירוניים ובינעירוניים, גילה יו"ר מזכירות אגד.

רונן חליפה, מנהל תנועה ארצי ב'אגד', מסר כי 'אגד' יפעיל ממוצאי שבת, ליל ל"ג בעומר, מערך היסעים רחב היקף לציון הרשב"י במירון מחמישה מוקדים עיקריים: ירושלים, בני ברק, אשדוד, אלעד ורמת ויזניץ חיפה. לצורך זה יעמיד לרשות הנוסעים למעלה מ-800 אוטובוסים. מהחניונים הסמוכים למירון, שהוקצו ע"י משרד התחבורה ל'אגד', יופעל שירות היסעים פנימי עד סמוך לציון הרשב"י. בירושלים תופעל תחנת מוצא במסוף הקווים הייעודיים בעתירות מדע, מול תמיר. הפעלת תחנת מוצא אחת תאפשר וויסות האוטובוסים ויציאה מהירה מן העיר. קו 982 ייצא ישירות ממסוף עתירות מדע למירון, ללא איסוף נוסעים לאורך המסלול. הנסיעות מירושלים למירון יבוצעו דרך כביש מס' 6 וצומת חנניה, שהנסיעה שם תתאפשר לאוטובוסים של אגד בלבד.

יוסי צ'צ'קס, מנהל אזור ירושלים מסר כי, כדי להקל על הציבור יאפשר 'אגד' החל מיום שלישי הקרוב רכישה מוקדמת של כרטיסי נסיעה למירון בכל קווי השרות העירוני בירושלים.

נודע כי השנה קיימת בעיה קשה בחלוקת החניונים לאוטובוסים של 'אגד', מה שמעיב על התקווה כי מערך ההיסעים יעבור בשלום. שמעון גולדברג מנהל אגד צפון אמר כי "מיקום החניונים גורם קושי תנועתי מסוים לאוטובוסים, אך אין בו כדי לפגוע בציבור הנוסעים. 'אגד' יפעיל מהחניונים השונים שאטלים עד לקרבת מתחם הציון". הדובר אף פנה לציבור הנוסעים לגלות אורך רוח והבנה לצרכי התנועה במירון ולחובת הבטיחות לנוכח המצאותם של אלפים רבים של הולכי רגל החוצים את נתיב התנועה.

יו"ר 'אגד' נשאל במסיבת העיתונאים האם לא כדאי להזהיר את הציבור מראש כי צפויים עיכובים בהסעות, בכדי שיוכלו לשקול שוב את נסיעתם. היו"ר אמר כי 'אגד' לא תצא בהמלצה מעין זו, וכי היא תעשה את המירב כדי שמערך ההיסעים יעבור בשלום.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד