י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

המסיונרים ניסו לשכנע חרשים להמיר את דתם

אין גבול לניסיונות ההטפה של המיסיונרים: אנשי כת 'עדי ה' ניסו להמיר את דתם של עשרות חרשים. 'יד לאחים' עלה על התופעה והצליח למגר אותה

הרב אלכס ארטובסקי. צילום: שטרועם.נט
הרב אלכס ארטובסקי. צילום: שטרועם.נט

המיסיונרים אימצו לעצמם קהל יעד חדש במטרה לשכנעתם להמיר את דתם: החרשים.

ראשי ארגוני החרשים בישראל פנו לארגון 'יד לאחים' וסיפרו כי חרשת שהייתה בעלת תפקיד ארגוני בכיר בארגון החרשים, התגלתה כשתולה של המיסיון ובמשך שנתיים הטיפה בקרב החרשים וזרעה הרס רב. בעקבות התגלית, ולאחר שהארגון הוציא אותה מבין שורותיו, פנו הארגון לעזרה דחופה מ'יד לאחים'.

כבר בעבר הגיע מידע ל'יד לאחים' על פעילות מיסיונרית בארגוני החרשים. אנשי מחלקת המעקב שבאגף למאבק במיסיון הצביעו על קבוצה בת כמה מאות איש חרשים שהשתתפו בקונגרס האחרון של הכת הידועה לשמצה, עדי ה'. כת זו היא העומדת מאחורי המגעים האינטנסיביים שמקיימים אנשיה עם ארגון החרשים.

בעקבות הפנייה של ארגון החרשים, הופיע בערבו של יום שני השבוע, הרב אלכס ארטובסקי, איש 'יד לאחים', בפני מאות חרשים להרצאה שהוקדשה לניפוץ מסכת הכזב המיסיונרית. היות והקבוצה כללה גם עיוורים חרשים, העמיד הארגון לרשותו של הרב ארטובסקי קרוב לשלושים מתורגמנים שהוצמדו לכל העיוורים ותרגמו סימולטנית את דבריו לשפת החרשים.

בעקבות ההרצאה עלו לפני הקהל עשרות חרשים אשר הציגו, באמצעות מתורגמנים, את סיפורם האישי וחשפו בפני הקהל את ניסיונותיהם הנואשים של המיסיונרים לחולל בהם שמות. רבים מהחרשים גילו רק לראשונה כי המיסיונרים הבאים עמם במגע אינם יהודים תמימים אלא ציידי נפשות המבקשים להעבירם על דתם. במהלך המפגש, שארך כמה שעות, נחרדו המשתתפים לגלות כי חרשת שהמיסיונרים פעלו בקרבה והצליחו לצוד אותה אל כת עדי ה' סירבה לפני חודשים אחדים לקבל עירוי דם, במסגרת טיפול רפואי – כחלק מאמונתם המפוקפקת של אנשי הכת, וכתוצאה מכך נפטרה.

ראשי הארגון שאירח את הרב ארטובסקי הודיעו כי שום אדם לא יוכלו יותר לנצל את המקום לשום הטפה מיסיונרית מכל סוג שהוא. הם הביעו סיפוק רב מהופעתו המשכנעת והמרתקת של הרב ארטובסקי והביעו תקווה כי היא תביא מרגוע ותקווה לציבור החירשים.

יו"ר 'יד לאחים', הרה"ג רבי שלום דב ליפשיץ שליט"א, התייחס להתפתחות החדשה בדאגה רבה. "מאויבי תחכמני", אמר הגרש"ב ליפשיץ והטעים: "המיסיונרים מוכיחים במעשיהם כי אינם בוחלים בשום אמצעי על מנת להגיע לכל יהודי באשר הוא. הם נוקטים בכל האמצעים העומדים לרשותם, לרבות הכשרת מיסיונרים לשיחות ודיבוב עם חרשים, על מנת לצוד אותם ברשתם".

יו"ר יד לאחים אינו מסתפק בפעולת הנגד הנקודתית שננקטה וקובע כי "זוהי הוכחה נוספת וברורה לכך שהגיע הזמן לתקן את חוק המיסיון באופן שלא יתיר עוד שום פעילות להמרת דת מכל סוג שהוא".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד