י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

לא לדחוף!

"רוב קריאות החירום בל"ג בעומר מגיעות מתוך המערה כתוצאה מהדחיפות והדוחס", אומרים ב'איחוד הצלה'. בשנה שעברה פונו 80 חוגגים לבית החולים

אפשר לחסוך במקרי חירום. צילום: מנח זרקא
אפשר לחסוך במקרי חירום. צילום: מנח זרקא

בכוחות ההצלה נערכים לקראת מבצע ל"ג בעומר במירון, שיחול במוצאי השבת הקרוב. מהבחינה הרפואית, המבצע המורכב מנוהל ע"י מד"א, בראשות מנהל האזור אלי פרץ וסגנו מר שמעון אבוטבול. "המבצע, הוא אחד המבצעים הלוגיסטיים הגדולים ביותר הקיימים" אומרים לנו גורמים במד"א. שיתוף הפעולה עם אנשי 'הצלה' מהגליל, מעניק להם סיוע רב מאד.

בארגון 'איחוד הצלה' מגדירים את המבצע כ"מבצע הרפואי הגדול ביותר בארץ", זאת בשל השתתפותם הצפויה של מאות אלפי בני אדם בהילולא של רבי שמעון בר יוחאי בהר מירון. את המבצע מנהלים כבכל שנה המתנדבים המקומיים מ'הצלה גליל', בראשותו של ר' נחמן קליין. קליין זכור מעשייתו הנמרצת בימי המלחמה הקשה, בה פיקד על מתנדבי 'הצלה' בגליל.

קליין, שהשנה זו השנה העשירית עבורו כמפקד האירוע, לצידם של אנשי ומנהלי מד"א, מספר על ההיערכות המקיפה לקראת מוצ"ש הקרוב, ליל הילולת רבי שמעון בר יוחאי במירון, והיום שלמחרת.

קליין מספר כי רוב העבודה הלוגיסטית והמבצעית כבר נעשתה בימים האחרונים. המשמרות של המתנדבים מהגליל, בגיבויים של חובשים רבים נוספים מ'איחוד הצלה' בארץ, כבר משובצות לאורך כל שעות היממה, החל ממוצאי השבת וכלה ביום א' בלילה. לפניהם, למעלה מ-24 שעות של עבודה בלתי פוסקת, בריצה לתוך הציון הקדוש, בחילוצם של הפצועים שנרמסים בדוחס השורר במערה, ובפינויים.

"העבודה בשטח היא לא קלה כלל, אך אנו רואים במצוות ההצלה במירון כזכות גדולה שנפלה בחלקנו", אומר קליין. בשנה שעברה פונו לבית החולים 'זיו' בצפת למעלה משמונים בני אדם, ולמעלה ממאתיים מהחוגגים טופלו בשטח ושוחררו לאחר טיפול ראשוני, שהוענק להם במרפאת מד"א במירון.

כאמור, העבודה שעומדת בפני החובשים במירון רבה מאד, אך ב'איחוד הצלה' אומרים כי מכיוון שרוב קריאות החירום הן מתוך המערה כתוצאה מהדחיפות והדוחס, ניתן יהיה לחסוך במקרי חירום רבים, אם הדחיפות המסוכנות בתוך המערה היו נפסקות, "אנו מקוים כי לא יקרה אסון כתוצאה מהדוחס הרב במערה, הכוחות מצידם נערכים בכל כוחם לטפל בכל תרחיש, וכדאי הוא רבי שמעון לסמוך עליו בשעת הדחק", אומרים , כאשר הם יודעים בדיוק על מה הם מדברים: רק לפני שנתיים קרסה מערכת החשמל והמיזוג בתוך המערה, וכפסע היה בין חגיגת ושמחת ל"ג בעומר לאסון המוני.

לקליין, כמפקד בקי ומנוסה באירועי מירון ישנם גם טיפים והנחיות עבור אלו הרבים שיעלו לציון הרשב"י הקדוש, "בכל מקרה חירום, יש להזעיק מד"א במוקד 101 ובמקביל לפנות לאחד החובשים שיהיו פרוסים במקום, על מנת שיזעיק סיוע נוסף. יש להיזהר משאיפת עשן המדורות, על החולים שנוטלים תרופות לא לשכוח ליטול אותם עימם, וכמובן יש להגביר ערנות וזהירות בהדלקת המדורות".

כולנו מצפים ומקוים כי חגיגות ל"ג בעומר יסתיימו גם השנה ללא אירועים חריגים, ובשמחה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד