ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

"ניכנס בענק לשוק ההשקעות במגזר"

בית ההשקעות למגזר הדתי-חרדי של 'פריזמה' יקרא 'פרימזה רקיע למהדרין', ובימים אלו עמלים לבניית סל המוצרים שיוצע למגזר. המנכ"ל, אברהם גואטה, מדווח על ההכנות

מטרייה הלכתית. צילום אילוסטרציה
מטרייה הלכתית. צילום אילוסטרציה

שוק ההון במגזר החרדי ממתחיל לסעור. כפי שדיווחנו בשבוע שעבר, 'פריזמה' נערכת לקראת הסתערות של ההשקעות במגזר החרדי, עם בית ההשקעות שיקרא 'פריזמה רקיע למהדרין'. מי שיכהן בתפקיד מנכ"ל בית ההשקעות הוא אברהם גואטה, עד לא מכבר הבעלים של 'רקיע שוקי הון' שנרכש על-ידי 'פריזמה'.

בראיון ל'מרכז העניינים' אומר אברהם גואטה כי "'פריזמה', בהתאם לפרסומים, מתכוונת להיכנס בענק לשוק הדתי – חרדי. כל יהודי שמבקש השקעה על פי ההלכה ימצא את מקומו אצלנו. המתקפה של המהלך הזה היא מטבעה רב זרועית, ואמורה להיות מקיפה וכוללת".

גואטה עצמו מגיע עם רקע של למעלה מ-24 שנות ניסיון בתחום שוק ההון, ולדבריו, את כל ניסיונו הוא מתכוון להשקיע במגזר החרדי. "רק אם יש לך ניסיון אתה יודע איך נכון לעשות את זה נכון", אומר גואטה. "אתה צריך לדעת איזה פתרונות צריך לתת לאדם החרדי, איזה צוות מכירות, איך לשרוד לא שנה ולא שנתיים, אלא לטווח הרחוק".

לאחר מסע הרכישות האדיר של בתי השקעות גדולים וקטנים, 'פריזמה' נחשבת היום לבית ההשקעות הגדול בישראל. "אנחנו מביאים איתנו מקצוענות של בית ההשקעות הגדול בישראל", אומר גואטה, "ונשים את כל כובד המשקל לשוק החרדי דתי. זה משמעותי מאד יחסית לבית השקעות קטן. 'פריזמה' מנהלת 50 מיליארד שקל עם 15 אנליסטים שמבצעים מחקר על כל דבר שבעולם בעולם ההשקעות. אף גוף השקעות לא יכול לממן כזה דבר".

הקמת גוף מעין זה מצריכה תיאום והכוונה של פוסקי הלכה, ולדברי גואטה, בימים אלו הם עמלים על גיבוש סלי המוצרים יחד עם בתי הוראה גדולים. "זה יהיה גוף ללא ספקות לגבי איכות והכשרות של המוצרים. יהיו שם רק חברות שלא מחללות שבת בפרהסיה, לא מפרסמות מודעות שאינן הולמות, שאינן מלוות בריבית ולא לוות בריבית. תהייה לנו מטרייה הלכתית של הגרי"ש אלישיב שליט"א באמצעות בתי דין גדולים וידועים". במסגרת ההעירכות ההלכתית, מתקיימים מגעים לקבלת כשרות מבתי הדין של הרב גרוס והרב וואזנר, וכן נערכים מגעים עם הרב סילמן שאמור לפקח מקרוב על כל ההשקעות.

גואטה מדגשי כי סל המוצרים אמור להיות מלא שייתן מענה לכל הדרישות במגזר החרדי.

בשבוע שעבר דיווחנו כי 'פריזמה' מנהלת מכרז על תקציב הפרסום בו הגיעו לשלב הגמר 'פרסום גל' ו'תוצאות אפקטיביות'. לדברי גואטה, "הפרסום בשלב זה הוא נושא שולי. אנחנו עוסקים כעת במערך הכולל שיתן את כל הפתרונות המקצועיים וההלכתיים לאפיקי ההשקעה למגזר הדתי – חרדי". עם זאת, מדגיש גואטה כי "'פריזמה' תמשיך לכבד הסכמים קודמים שיש לה עם משרד הפרסום 'תוצאות אפקטיביות', והיא תמשיך לשתף פעולה באופן יום-יומי עם ר' שעיה איצקוביץ".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד