כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024

רביץ: "ליצמן איבד את הצעצוע שלו והכריז ברוגז"

שוב מערכה בין רביץ לליצמן על אפשרות כניסה לקואליציה: ליצמן מאשים כי המהלך של רביץ וגפני נעשה ללא גדולי התורה. רביץ אומר ל'בחדרי חרדים': "אני במגעים כדי שיהיה לי מה לשאול"

יתמכו באולמרט? רביץ וגפני
יתמכו באולמרט? רביץ וגפני

עוד מערכה במאבק בין ח"כ אברהם רביץ ויעקב ליצמן: רביץ במגעים מתקדמים עם ראש הממשלה אהוד אולמרט להסכם תמיכה בקואליציה. בעקבות כך, ליצמן מאשים את רביץ כי המהלך נעשה ללא אישור של גדולי התורה ומאיים בפילוג, אבל רביץ אומר ל'בחדרי חרדים': "איש אחד איבד את הצעצוע שלו ומכריז ברוגז. זה לא מקובל בעולם הפוליטי. אני מכין את ההסכם כדי שיהיה לי מה לשאול את גדולי התורה".

ח"כ אברהם רביץ ומשה גפני מסיעת 'יהדות התורה' נפגשו אתמול עם ראש הממשלה אהוד אולמרט. על הפרק היה הסכם שעל-פיו שני חברי הכנסת של דגל התורה יתמכו בקואליציה בכנסת, ותמורת זאת יועברו תקציבים שהובטחו במסגרת החלטות ממשלה.

לדברי ח"כ רביץ "אני נמצא במגעים מתקדמים עם ראש הממשלה ועם אנשי צוותו על מנת להביא למצב שתהיה לי שאלה שאוכל לשאול את גדולי התורה. כל המגעים שקיימנו זה להצגת הדרישות הצודקות שלנו, שאכן כבר התקבלו כבר בהחלטות ממשלתיות, אבל לא מבוצעות בפועל. אם הממשלה תמצא את הדרך לבצע בפועל את ההחלטות שלה, אז תהיה לי שאלה לבוא אל גדולי התורה".

• האם זה אומר שיהיה פילוג ביהדות התורה ואתם תיכנסו לקואליציה?

"למה פילוג? הרי יש לנו כלל שנהרא נהרא ופשטיה. צריך להבין את השפה העברית. קואליציה זה נקרא שותפות בניהול המדינה, ולנו אין שותפות. אנחנו לא מתכוונים לקבל תפקידים כלשהם. אם אכן הממשלה תוכיח שהיא יכולה לבצע באופן מעשי את הדברים שאנחנו נסכים עליהם, אנחנו נתמוך בהם בהצבעות בכנסת. עשינו את זה לאורך כל השנים, גם כשהיינו באופוזיציה לוחמנית".

רביץ התייחס לדברים שהשמיע ליצמן בראיונות היום לתקשורת, שהמהלך הנוכחי נעשה ללא אישור גדולי התורה. "לא יעלה על הדעת שאני אעשה דבר בלי אישור של גדולי התורה. לא שאלתי אותם עד עכשיו כי אני רוצה להעמיד את הממשלה במבחן. הממשלה עמדה במבחן שהיא העבירה את החוק של נהרי וגם את החוקים של גפני ושלי. הממשלה גם החליטה על הארכת חוק טל ב-5 שנים. אלא מה, יש בעיות כספיות שהיא עדין לא הוכיחה, ואת זה בדיוק אני מתכוון לבדוק".

רביץ גם סנט בליצמן ואמר "יש מישהו שאיבד את הצעצוע שלו (יעקב ליצמן שהודח מראשות ועדת הכספים א.פ.) ולכן הוא הכריז על ברוגז. זה לא מקובל בעולם הפוליטי. גם ליצמן רוצה להצטרף לקואליציה בתנאי שיקבל את ראשות ועדת הכספים ושיוסיפו עוד חצי מיליארד שקל על המיליארד שכבר הובטח. אני לא מסכים לזה, אני דורש שיעבירו את התקציבים למוסדות החינוך, לשיפוץ המוסדות והמקוואות, שיתחילו בתכנית הבראה לגנים ויעבירו תקציבים להסעות".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד