י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

חשש לחילול שבת ברכבת ישראל

תנועת הרכבות בכל הארץ תושבת בסוף השבוע כדי לבצע עבודות תשתית. ברכבת מצהירים כי העבודות לא יתקיימו בשבת. ח"כ דוד אזולאי: "מנכ"ל הרכבת ראוי לכל שבח"

לא נעבוד בשבת. רכבת ישראל
לא נעבוד בשבת. רכבת ישראל

רכבת ישראל מתכוונת להשבית את כל מערך הרכבות בארץ בסוף השבוע, וזאת על מנת להפעיל מערכת בקרת תנועה אוטומטית חדשה, וכן לבצע עבודות תשתית ברשת המסילות. ברכבת אומרים כי העבודות ברכבת לא יגרמו לחילול שבת, אלא הן יפסקו לפני כניסת השבת ויחודשו ביציאתה.

השבתת הרכבות תחל מיום חמישי בחצות ועד מוצאי שבת בחצות. זאת על מנת לשלב מערכת בקרת תנועה חדשה, אשר בשלב הראשון תשלוט על כל מערך הרכבות הנוסעות באזור מרכז הארץ.

בנוסף, ברכבת מתכוונים לבצע עבודות תשתית על רשת המסילות, אשר לא ניתן לבצען במהלך ימים רגילים שבהם מערך הרכבות פועל כרגיל.

עם הודעת הרכבת על העבודות בסוף השבוע, עלה חשש כי העבודות יגרמו לחילול שבת. בעבר התעוררו בעיות קשות עם חילולי שבת ברכבת במסגרת עבודות התשתית, שאף עלו לדיון בכנסת.

כאמור, ברכבת אומרים כי מהלך העבודות בסוף השבוע יופסק לפני כניסת השבת ויחל עם יציאתה, ולא יהיה חילול שבת.

ח"כ דוד אזולאי (ש"ס), פנה למר עופר לנצ'בסקי מנכ"ל הרכבת, בדרישה לבירור האם תגלושנה העבודות לשבת הסמוכה לביצוע העבודות וסיומן.

בתשובתו, אמר לינצבסקי כי הוא אפילו לא פנה לבקש היתר לביצוע העבודה בשבת, למרות שדבר זה יכול היה לחסוך עגמת נפש מכ-100,000 נוסעים – וביכר לבצע את העבודות רק סמוך לשבת, לפניה ולאחריה – במידה שלא תפגע בקדושת השבת.

אזולאי הגיב כי לינצבסקי ראוי לציון לשבח בשל רגישותו לכבוד השבת, וציין כי בתוך מאה אלף הנפגעים מאי-פעילות הרכבת – יהיו גם עשרות אלפי חרדיים ודתיים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד