י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

'יד שרה' - עכשיו בסלוודור

ארגון החסד של לופוליאנסקי כבר מזמן התרחב לכל העולם, ועכשיו מוקם סניף חדש באל סלוודור. "אחווה בין עמים עושה דברים גדולים, ואתם עושים את זה", אמר שר החוץ

שר החוץ של אל סלוודור מרכיב הליכון בבית יד שרה
שר החוץ של אל סלוודור מרכיב הליכון בבית יד שרה

סניף להשאלת ציוד רפואי יפתח באל סלוודור בחודשים הקרובים.

פרנסיסקו ליינז, שר החוץ של אל סלוודור, אישרר השבוע פתיחת סניף להשאלת ציוד רפואי בסאן סלוודור. המימון לפתיחת הסניף הראשון התקבל מתרומות מקומיות. בביקור בבית 'יד שרה' התרשמו השר ופמלייתו מהיקף הפעילות והשירותים. "נתחיל בסאן סלוודור ואני מקווה לפתוח סניפים נוספים בהמשך", הוא אמר. לשר נלוותה סוזי הסנסון, שגרירת אל סלוודור בישראל שיזמה את הקמת הסניף. היא הגדירה את פעילות מתנדבי 'יד שרה' כ"דבר המבטא יותר מכל את ישראל".

"ראיתי כאן את הסולידריות שיש לכם ואני מתרגש על האפשרות שיהיה לנו דבר דומה אצלנו. אני מודה לכם על כך שאתם מקדישים לנו זמן וחולקים עימנו את הידע המקצועי שלכם. אחווה בין עמים יכולה לעשות דברים גדולים, ואתם ביד שרה עושים את זה", הוא אמר בהתרגשות.

את השר ליווה מאיר הנדלסמן, מנהל הקשרים המקצועיים של יד שרה, שאף ביקר פעמיים באל סלוודור ונפגש עם ראשי מערכות הבריאות והרווחה המקומיים. בסיום הביקור השר ומנכ"ל משרדו הורידו את חליפותיהם, לבשו חלוקי עבודה והתנדבו להרכיב הליכונים, לקול תשואות הפמלייה ונציגי משרד החוץ הישראלי.

בעשור האחרון סייעה 'יד שרה' בהקמת סניפי השאלה ושירותים נוספים ברחבי העולם. 'יד שרה' הדריכה וסייעה לג'וינט להקים עשרות סניפי השאלה ובתי מלאכה ברחבי ברית המועצות לשעבר. באנגולה צוות מ'יד שרה' הקים מחסן ובית מלאכה והדריך אנשי מקצוע לתפעל אותם ובאוזבקיסטאן חתמה 'יד שרה' על הסכם להכנת תכנית למרכז שרות ושיקום לילדים בעלי צרכים מיוחדים. בדרום אפריקה נפתחו סניפי השאלת ציוד על בסיס מודל 'יד שרה', ובדרום קוריאה נערך סדנת הדרכה להתנדבות וחילופי משלחות. מספר מדינות נוספות במרכז ודרום אמריקה מעוניינות אף הן להקים מודלים דומים לזו של 'יד שרה'. גם בירדן ובתורכיה יש צעדים ראשונים להקמת סניפי השאלה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד