ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

האיחוד האירופאי ילחם באנטישמיות

כך הודיעה קנצלרית גרמניה והנשיאה התורנית של האיחוד האירופאי, אנג'לה מרקל, ל'ועידת רבני אירופה' בדיון מיוחד עם נציגים בכירים מכל הדתות.

הדיון במועצת האיחוד האירופאי
הדיון במועצת האיחוד האירופאי

"על האיחוד האירופי לטפל ברצינות במה שאנו קוראים האנטישמיות החדשה בכל מדינות החברות באיחוד", כך אמר הרב יונתן סאקס, רבה של בריטניה ונשיא עמית של 'ועידת רבני אירופה' בדיון מיוחד שזימן נשיא האיחוד האירופי, ג'ויסי מנואל דוראי ברוסו בענייני היחסים בין הדתות והתרבויות באירופה והדרכים למניעת הגזענות והאנטישמיות.

בדיון שנערך בבית האיחוד האירופי בבריסל השתתפו נציגים בכירים של האיחוד ובהם קנצלרית גרמניה והנשיאה התורנית של מועצת האיחוד האירופי, הגב' אנג'לה מרקל. בדיון השתתפו גם נציגי הדתות המונותיאיסטיות ובהם נציגים בכירים מהוותיקן ונציגי הקהילות המוסלמיות הסוניות והשיעיות.

את הקהילות היהודיות באירופה ייצגו נציגי 'ועידת רבני אירופה' הרב יונתן סאקס, רבה הראשי של בריטניה ונשיא עמית של הועידה, וכן חברי הוועדה המתמדת של הועידה; הרב דוד ליברמן, רבה הראשי של אנטוורפן והרב אברהם גוטמן, רבה הראשי של שטרסבורג.

למפגש זימן האיחוד גם נציג בכיר של הוותיקן לענייני היחסים עם היהודים, הקרדינל וולטר קספר, מספר קרדינלים אירופאיים ונציגי הכנסיות הפרוטנסטטיות והאורתודוכסיות וכן נציגים בכירים של הקהילות המוסלמיות הסוניות והשיעיות.

הרב סאקס אמר בדיון כי הקהילות היהודיות באירופה מודאגות מאוד מעליית מעשי האנטישמיות ביבשת ותבע מראשי האיחוד לטפל בתקיפות בעניין.

בתגובה לדברי הרבנים אמרה קנצלרית גרמניה והנשיאה התורנית של מועצת האיחוד האירופי, הגב' אנג'לה מרקל כי האיחוד מוכן תמיד להילחם באנטישמיות: "החוקים החדשים באיחוד האירופי המחייבים את כל המדינות החברות באיחוד יחזקו את המלחמה נגד כל מקרי הגזענות ובמיוחד באנטישמיות".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד