י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

האינטרנט הכשר: ועדת הרבנים לענייני תקשורת נועדה עם הגר"ע יוסף

חברי ועדת הרבנים לענייני תקשורת נפגשו עם הגר"ע יוסף ודנו עימו גם באפשרויות להקמת אינטרנט כשר. הגר"ע יוסף קבע כי יש לפעול בנחישות כדי לתקן את הפריצות

ועדת הרבנים לענייני תקשורת במעונו של הגר"ע יוסף
ועדת הרבנים לענייני תקשורת במעונו של הגר"ע יוסף

האם ההכנות לקראת הקמת אינטרנט כשר תופסות תאוצה? חברי 'ועדת הרבנים לעניני תקשורת' הרבנים הגאונים רבי ברוך שרגא, רבי ישראל פישביין, רבי עמרם אופמן, רבי יוסף בנימין וואזנר שליט"א נועדו במעונו של הגאון רבי עובדיה יוסף שליט"א, ראש מועצת חכמי התורה, לאחר שזימנם לדיון אודות בעיות השעה הנובעות מעולם התקשורת. בדיון השתתפו גם ר' אליהו ישי, שר התמ"ת ור' אריאל אטיאס, שר התקשורת ומזכירי הוועדה.

בין הנושאים שעלו על הפרק היה גם הבעייתיות שברשת האינטרנט והנחיצות בהקמת אינטרנט כשר.

הגר"ע יוסף שליט"א פתח בדברי תורה בענייני דיומא ואודות קדושת ישראל והזהיר מפני הנזקים הרוחניים הנובעים מחידושי התקשורת, תוך שהוא זועק במר-לבו כי "רבים חללים הפילה".

"חובת הערבות של כלל ישראל מחייבת את כולנו לעשות ולהציל, 'איש לרעהו יעזרו ולאחיו יאמר חזק', ודבר גדול עושים בעמם חברי הוועדה, אשר עומדים על משמר חומות ישראל", אמר הגר"ע יוסף שליט"א ואף שיבח את שר התקשורת, הפועל ועושה כדי לנטרל השפעות מזיקות ומסוכנות, תוך שהוא נועץ בו דרך קבע אודות דרכי הפעולה למניעת ולמיזעור נזקים לטווח ארוך.

בשלב זה התפתח הדיון שבמהלכו עלו מספר נושאים העומדים על הפרק, ובמרכזם נזקי תקשורת המחשבים. הגר"ע יוסף שליט"א קבע כי יש לפעול בנחישות רבה כדי לתקן את הפרצות. רבני הוועדה ביטאו את דעתם של גדולי ופוסקי הדור שליט"א, כי במקביל לפעילות כלל ציבורית, יש לתת מענה הולם לצרכי המוסדות והעסקים של ציבור יראי ה' אשר חייבים לצורכי פרנסתם להשתמש במחשבים וברשת האינטרנט, שיהיה ללא המכשלות.

לקראת סיום הפגישה במעונו, עודד הגר"ע יוסף שליט"א את השרים ישי ואטיאס להמשיך לקיים קשר רציף עם נציגי הוועדה ואכן התקיים במקום המשך-דיון מקיף עם רבני הוועדה, כדי לחדד את דרכי הפעילות לתועלת הציבור.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד