י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

חרדים סירבו לעמוד בפני השופט - ונשלחו למאסר

האגודה לזכויות האזרח פנתה לשר המשפטים בטענה כי שופט בבית שמש עשה שימוש לרעה בסמכותו כאשר שלח לשלושה ימי מאסר שני חרדים שסירבו לעמוד בפני השופט "כי אנחנו מכירים רק את חוקי התורה"

חרדים סירבו לעמוד בפני השופט - ונשלחו למאסר
אתר בתי המשפט

האגודה לזכויות אזרח פנתה לשר המשפטים, דניאל פרידמן, בטענה כי השופט שמעון שטיין עשה שימוש לרעה בסמכותו, כאשר שלח למאסר של שלושה ימים שני חרדים שסירבו לעמוד בעת דיון משפטי.

ביום ב' בשבוע שעבר התקיים דיון בבית משפט השלום בבית שמש בעניינם של שלושה חרדים, אברהם פישר, בנימין פרידמן ומשה פרידמן, חרדים תושבי בית שמש. הדיון היה לצורך איחוד מספר תיקים בהם יש חשד כי היו מעורבים, כמו חטיפת גופת נפטרת ואירועי הפרות סדר.

מפרוטקול הדיון עולה כי אברהם פישר סירב לעמוד כאשר נכנס השופט לבית המשפט, ואילו נאשם מס' 3, משה פרידמן, הסב את פניו מכיוון השופט. לבקשת השופט לכבד את בית המשפט, ענה פרידמן כי "אנחנו מכירים רק את חוקי התורה ולא שום חוקים אחרים" וסירב לבקשת השופט.

בעקבות כך, החליט השופט שטיין לשלוח את הנאשמים ל-3 ימי מאסר, עד לדיון נוסף בעניינם.

ואילו באגודה לזכויות האזרח טוענים כי השופט שטיין עשה שימוש לרעה בסמכותו. במכתב ששיגר עו"ד דן יקיר, היועץ המשפטי של האגודה, לשר המשפטים, דניאל פרידמן, נכתב כי "סמכותו של בית המשפט להטיל סנקציה על אדם עד כדי שלילת חירותו ניתנה לו כדי להתמודד עם מקרים של אלימות או של הפרעה ממשית לקיום הדיון. רק מקרים קיצוניים יכולים להצדיק שימוש בסמכות יוצאת דופן זו של הטלת עונש מאסר בהליך מקוצר".

האגודה דורשת משר המשפטים לתקן את הסעיף בחוק העניק סמכות לשופט להורות על מאסר בהליך מקוצר, ולקבוע בו במפורש שאין הוא חל על החלטות בית משפט, שנוגעות למהלך התקין של הדיון.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד