ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

חג השבועות בכותל: מחיצה גם ברחבה העליונה

כולל חב"ד, בשיתוף הקרן למורשת הכותל המערבי, יחלקו למעלה מ-20 אלף עוגות ושתיה למתפללי 'ותיקין'

רב הכותל והמקומות הקדושים, הרב שמואל רבינוביץ
רב הכותל והמקומות הקדושים, הרב שמואל רבינוביץ

במסגרת היערכות הקרן למורשת הכותל המערבי לקליטתם של רבבות המתפללים בחג השבועות, הושכרו שלושת אלפים כסאות, תוצב מחיצה גם ברחבה העליונה אשר תאפשר תפילה על פני כל רחבת הכותל המערבי, וסדרנים מיוחדים ידאגו כי ההפרדה אכן תישמר בכל רחבת התפילה. לצורך זה יסגרו חדרי השירותים של הנשים במשך כל זמן התפילות ו-2 מבני שירותים ניידים עבור הנשים הוצבו ביציאה מהכותל המערבי לכיוון הרובע היהודי.

בלשכת רב הכותל המערבי הרב שמואל רבינוביץ מקוים כי בשנה זו לא יורגש מחסור בספרי תורה, לאור כך שבשנה האחרונה הוכנסו 12 ספרי תורה נוספים. היום, יום שני, יוכנס ספר תורה נוסף תרומת ר' מאיר אייזק ממיאמי שבארה"ב. עם זאת ציינו שעדיין חסרים ס"ת אשכנזיים. בקרן למורשת הכותל הביעו תקווה כי בחודשים הקרובים יוכנסו ספרי תורה נוספים. סדר הקריאה בתורה ותפילת אקדמות הודפסו במיוחד עבור המתפללים.

כולל חב"ד, בשיתוף הקרן למורשת הכותל המערבי, יחלקו למעלה מ- 20,000 עוגות ושתיה לטובת המתפללים הרבים שבאים מכל קצווי ירושלים להתפלל תפילת וותיקין בבוקרו של החג.

משטרת ירושלים נערכת בכוחות מתוגברים לאבטח את כל הצירים אל הכותל המערבי על מנת לאפשר הגעה בטוחה של רבבות המתפללים. והמתפללים מתבקשים להשמע להנחיות השוטרים.

הרבנים הראשיים לישראל הגר"ש עמאר והגר"י מצגר, וכן רבה הראשי של ת"א יפו הגרי"מ לאו וראש העיר ירושלים אורי לופוליאנסקי ישתתפו בתפילת וותיקין ברחבת הכותל המערבי.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד