י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

איומים על חייו של עו"ד ציבין

עו"ד מרדכי ציבין, חרדי מכפר חב"ד, נמצא במרכזה של סערה פוליטית ברומניה ועלול להביא להדחת הנשיא. מקורבי הנשיא מאיימים על חייו והזכירו לו את פרשת הרעלתו למוות של המרגל ליטביננקו

ציבין עם אחיו של עומר הסאיים
ציבין עם אחיו של עומר הסאיים

כותרות העיתונות הרומנית לא חדלות לעסוק בעדותו הצפויה של עו"ד מרדכי ציבין, תושב כפר חב"ד. ציבין מחזיק בידיו מידע על פרשיות שחיתות שעלול להביא להדחתו של נשיא רומניה, טריאן בבסקו. ציבין קיבל בימים האחרונים איומים על חייו ואזהרות מחברי פרלמנט כי אם יגיע לרומניה - ייעצר.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', ציבין זומן להעיד בועדת השירותים החשאיים שעל-יד הפרלמנט הרומני על התנהלותו של נשיא המדינה, טריאן בססקו, בכל הקשור לשחיתות ולקבלת שוחד בשירותים הציבוריים והחשאיים, בין היתר בענין בריחתו של מילארדר סורי - רומני, עומר הייסאם, ששוחרר בערבות שלא על-פי חוק וברח מרומניה.

עדות זו עלולה לגרום להדחתו של הנשיא, ובעקבות כך, גורמים פוליטיים ואינטרסנטיים רבים בוחשים בפרשה. בתחילה הובטח לציבין כי יעניקו לו שמירה וידאגו כי לא יגרם לו כל פגע, אולם בראיון טלוויזיה ברומניה אמר ראש הועדה לשירותים חשאיים, כי לא תוענק לציבין הגנה לביטחונו האישי אם יגיע להעיד. כמו כן, הופיע בטלוויזיה נשיא הפרלמנט הרומני, אשר טען כי ציבין צריך להופיע לפני התובע הכללי הרומני ולמסור עדותו, משום שלמידע שבידו ישנם היבטים פליליים לכאורה.

כאמור, בימים האחרונים קיבל ציבין איומים על חייו. בהודעת דואר אלקטרוני אנונימית הוזכר לציבין את פרשת הרעלתו למוות של המרגל הרוסי ליטביננקו, שהורעל באמצעות חומר רדיו אקטיבי. כמו כן, הודיע לציבין חבר פרמנלט כי באם יגיע לרומניה - ייעצר.

יחידת האינטרפול במשטרת ישראל, אשר אישרה כי היא מחזיקה חומר חשוב בקשר למעורבות המיליונר הסורי-רומני בסיוע לטרור ובקשר לשחיתות בשרותים החשאיים, לא העבירה עד כה את החומר לשירותי הביטחון ברומניה, למרות דרישתם, בשל חשש כי הדבר יזיק לביטחונו האישי של ציבין.

בשיחה עם כתבת העיתון הנפוץ ביותר ברומניה, אישר תת אלוף שמעון חפץ, השליש הצבאי ומזכירו הצבאי של נשיא המדינה, כי הוא התבקש על-ידי גורמים בטחוניים בישראל להעביר מסר לציבין, לפיו עליו להימנע מלנסוע לרומניה ולהעיד ברומניה בשל שיקולים פוליטיים, אותם סרב לפרט.

חפץ גם אישר כי ציבין העביר אינפורמציה חשובה אשר קיבל מגורמים סוריים הקשורים – גם בקשרי משפחה – עם גורמים שלטוניים בכירים בסוריה ואשר על פניו נראה כי יש בה כדי לסייע להעלאת עצמות אלי כהן הי"ד ולאיתור הנעדרים.

בעבר פורסם כי תת אלוף אלקנה הר-נוף, ראש היחידה למלחמה בטרור, ביקר את ציבין במשרדו והזהיר אותו כי נסיעותיו לרומניה מסכנות את בטחונו האישי.

בנוסף לזה, דיווח עיתון רומני, השייך למפלגה הפשיסטית, כי ציבין סחט את נשיא רומניה וקיבל ממנו תשעה מיליון יורו תמורת "דמי לא יחרץ". בעיתון נכתב כי ציבין התחייב כלפי הנשיא כי לא יפרסם האינפורמציה המצויה בידו הכוללת, בין היתר, פרטים בדבר שחיתות בקרב דרגים בכירים בשירותים החשאיים ומעשי שחיתות, כולל שוחד, בהם מעורב הנשיא ישירות. העיתון יודע לספר גם כי לאור הצלחתו של ציבין לסחוט את הנשיא הוא העביר מסר לנשיא בו הוא מבקש לקבל סכום נוסף של שתיים עשרה מליון יורו.

בתגובה, שכר ציבין את שרותיו של עו"ד ברומניה על-מנת להגיש תביעת דיבה נגד יו"ר המפלגה הפשיסטית.

ציבין אומר ל'בחדרי חרדים' כי "רומניה מרכזת אליה בשנים האחרונות אינטרסים מסחריים, פרטיים, ציבוריים ומדיניים ראשונים במעלה. צירופה של רומניה לאיחוד האירופי יוצרת רושם לכאורה שהוודאות והביטחון הכלכלי במדינה גבוהים והם ברמת וודאות כמקובל במדינות האיחוד. המידע שנמצא בידי מעלה חשש חמור שקיים סיכון ממשי לאינטרסים הכלכליים של גורמים פרטיים וציבוריים רבי השפעה בעולם. ההתנהלות הפוליטית ומעורבותם של גורמים אינטרסנטיים בהטיית משפט, מסכנת את האינטרסים הללו בכלל ואת האינטרסים הגלובאליים שקיימים ברומניה ובהם האינטרסים של נאט"ו".

עוד אומר ציבין כי הוא מתלבט האם למסור את עדותו בפני הועדה הפרלמנטרית ברומניה, או בפני נציגי האיחוד האירופאי. "המקרה הפרטי של הייסאם הופך למשני, לאור הגילויים שנאספו על ידי ועל-ידי אחרים. צריך לזכור, שפגיעה בזכויות של יזמים ומשקיעים תוך משוא פנים חמור, חורג הרבה מעבר לעניין הפוליטי הפנימי ברומניה. לאיחוד האירופי אינטרס מיוחד בבירור המידע המצוי בידי ומיצוי חקירה בלתי תלויה בנושא. לכן, קיימת אצלי התלבטות אמיתית לגבי השאלה היכן צריכה להימסר עדותי, האם באיחוד האירופאי, אשר בשבוע האחרון, בביקורי בבריסל, מצאתי כי הגורמים באיחוד הממונים על שילוב רומניה באיחוד האירופאי כחברה שוות זכויות, מגלים ענין רב בנושא או שמא רק ברומניה או בשניהם. אין לי כל כוונה להתערב בפוליטיקה הפנימית ברומניה. זה איננו מענייני. אני חושב שחשיפת האמת תטיב עם כל מי שיש לו אינטרסים כלכליים ברומניה ומבקש לנהל את ענייניו המסחריים ביושר ללא התערבות של גורמים בעלי עניין במערכת ובכללם אנשי עסקים ישראלים", אמר ציבין.

קישורים:
עו
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד