י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

הוצת בית כנסת בז'נבה

בית הכנסת 'היכל הנס', מהמפוארים באירופה, הוצת ונשרף כליל ככל הנראה על רקע אנטישמי. ח"כ הרב אמסלם, ששימש בעבר כרב הקהילה: "גם בעבר היו פגיעות על רקע אנטישמי"

הכבאים בפתח בית הכנסת
הכבאים בפתח בית הכנסת

האנטישמיות גואה בשוויץ: היום לפנות בוקר נשרף כליל בז'נבה בית הכנסת 'היכל הנס' (מאלאניו). כל ספרי התורה שהיו במקום נשרפו כליל.

במקום לא הוצבה שמירה בשעות הלילה. כוחות כיבוי אש מתוגברים שהגיעו למקום לאחר פרוץ השריפה גילו כי הבנין נשרף כליל ונזק כבד נגרם לרכוש. לא היו נפגעים בנפש.

במשטרת ז'נבה סבורים כי השריפה היתה מכוונת, אולם לא בהכרח ממניע אנטישמי. "בשל היקף האש שכוחות הכיבוי נתקלו בו כאשר הגיעו, אנו נוטים לחשוב שזה היה מעשה מכוון", אמר דובר המשטרה, "זו הנחת העבודה שהצוותים הטכניים פועלים לפיה כרגע".

מקורות מקומיים סבורים כי המניע לשריפה הוא אנטישמי.

בבית הכנסת זה שימש ח"כ הרב חיים אמסלם כרב הקהילה במשך שנתים עד שנבחר לכנסת. זהו בית הכנסת לקהילה הספרדית בז'נבה, והינו מהמפוארים באירופה. והוא נבנה על-ידי המליארדר מר ניסים גאון. בבית כנסת זה התפללו בעלי ההון היהודיים: משפחות ספרא, ספדייה, דבאח ורפפורט וכן מר יואל הרצוג, חתנו של ניסים גאון, אחיו של שר הרווחה מר בוז'י הרצוג.

הרב אמסלם מסר היום כי בהיותו מכהן כרב בז'נבה נעשו בקהילה מספר מקרים של פגיעות על רקע אנטישמי, כגון ציורי צלבי קרס וכו'. לדבריו, הוא מזועזע מהמעשה ויקרא ליו"ר הכנסת לכנס דיון דחוף ולדון על מצב האנטישמיות באירופה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד