י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

הבחירות בעבודה: המהפכה האזרחית מול גיוס בני ישיבה

מתפקדי מפלגת העבודה הולכים היום לקלפי לבחור יו"ר חדש. זה יהיה או עמי איילון או אהוד ברק. איילון רוצה לגייס בני ישיבה, ואהוד ברק רוצה מהפכה אזרחית. מי עדיף?

אנטי חרדי. אהוד ברק
אנטי חרדי. אהוד ברק

היום מתקיים הפריימריז במפלגת העבודה לבחירת יו"ר חדש למפלגה. לתפקיד הנכסף מתמודדים חמישה מועמדים: רה"מ לשעבר אהוד ברק, עמי איילון, עמיר פרץ, אופיר פינס-פז ודני יתום.

על-פי כל הסקרים, המרוץ הוא צמוד בין עמי איילון לאהוד ברק, כשעמיר פרץ נדחק לאחור.

הציבור החרדי ומפלגת העבודה מעולם לא היו תמידי דעים בעמדות הציבוריות העומדות על הפרק הנוגעות לציבור החרדי. ובכל זאת, ישנה השפעה רבה למנהיג הבא של מפלגת העבודה ויחסה של המפלגה לציבור החרדי ולעקרונותיו.

אהוד ברק, ראש ממשלה כושל, ניסה בתקופת כהונתו לנסות לשקם את עצמו באמצעות רמיסת הציבור החרדי. בזמן כהונתו כראש הממשלה הודיע אהוד ברק על מהפכה חילונית. הוא הכריז על רצונו לקדם סדר יום אזרחי במדינת ישראל. בין הצעדים: הפעלה של טיסות 'אל על' בשבת; נישואין אזרחיים לישראלים, שאינם יכולים להינשא על-פי ההלכה; הפעלת אוטובוסים בשבת; חוקה; מחיקת סעיף הלאום מתעודת הזהות; תכנית לימודים בעלת מכנה משותף לכל ילדי ישראל; בחינת אפשרות של שירות לאומי לכול.

בסופו של דבר, הודח ברק מראשות הממשלה, והמהפכה האזרחית נשארה בגדר פנטזיה בלבד. השאלה היא האם בכוונת ברק לנסות לקדם את האג'נדה שלו גם בכהונתו הבאה, אם זו אכן תהיה.

מנגד, הגנרל עמי איילון גם לא מצטיין באהבת חרדים ובהבנת הצרכים שלהם. בתור ח"כ, הציע איילון לחוקק חוק גיוס חובה לחרדים. איילון הציע לשנות את חוק טל, ובמקומו הציע שהחרדים יתאמנו שבועות מספר בשנה בסיוע לעורף ובשעת חירום יתגייסו למערך המילואים. "חוק טל במתכונתו הנוכחית נכשל ואיננו משיג את תכליתו. הוא מהווה כתם מוסרי בכך שאינו שומר על העיקרון החשוב של חלוקת נטל השירות למען המדינה ואינו מייצר שוויון והוגנות. בג"צ כבר הכריע שהחוק נגוע באי-חוקיות, ואני קורא לחברי הכנסת לאמץ את הכרעתו של בג"צ בהצבעה על החלטת הממשלה במליאת הכנסת ולהתנגד לה", אמר איילון.

בשעות הערב המאוחרות נדע אם יש מנצח כבר בסיבוב הראשון בבחירות. השאלה היא מי מהמעומדים יגרום בעתיד פחות נזק לציבור החרדי בכהונתו כיו"ר המפלגה השנייה בגודלה בישראל.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד