י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

הוועדה המתמדת של 'ועידת רבני אירופה' מתכנסת באודסה

בכינוס הדו שנתי דנים הרבנים בשורה של נושאים העומדים על סדר יומה של יהדות אירופה. משלחת מיוחדת הגיעה מישראל בראשות ח"כ הרב אברהם רביץ. השר משולם נהרי והרב ישראל איכלר

קבלת פנים למשתתפי הוועדה המתמדת של ועידת רבני אירופה בנמל התעופה
קבלת פנים למשתתפי הוועדה המתמדת של ועידת רבני אירופה בנמל התעופה


באודסה שבאוקראינה נפתח אמש כינוס הוועדה המתמדת של "ועידת רבני אירופה". הרבנים המתכנסים במסגרת הוועדה המתמדת מידיי כחצי שנה באחת ממדינות אירופה בחרו להתכנס באודסה כדי להביע את הערכתם לקהילה היהודית המיוחדת במדינה זו ולמוסדותיה המפוארים "תקוה" ולעומד בראשם, רבה של אודסה, הרה"ג רבי שלמה בקשט. הרבנים יעסקו במגוון נושאים העומדים על סדר יומה של יהדות אירופה וייצאו לסיורים ולמפגשי חיזוק של הקהילה היהודית ומוסדותיה. הרבנים יבקרו במוסדות הקהילה היהודית המתפתחת ובהם בתי הכנסת המפוארים, בתי היתומים. בתי האבות. כוללי האברכים. מוסדות החינוך התורניים ובתי הספר היסודי והתיכוני המתנהלים ביד רמה על טהרת הקודש על ידי רבה של אודסה, הגר"ש בקשט. בכינוס באודסה משתתפת משלחת נכבדה מישראל בראשות ח"כ הרב אברהם רביץ. השר הרב משולם נהרי והרב ישראל איכלר.

בדיונים נוטלים חלק; הרב הראשי לצרפת הרה"ג רבי יוסף חיים שתרוק, נשיא הועידה. רב ואב"ד מוסקבה, הרה"ג ר' פינחס גולדשמידט, יו"ר הועדה המתמדת. הרה"ג רבי חנוך ארנטרוי, אב"ד לונדון. הרה"ג רבי יחי' טובול, אב"ד ליאון. הרב שמואל דיסיי ני, רבה של רומא. הרה"ג ר' יעקב בלייך, רבה של אוקראינה. הרה"ג רבי יונתן איברהם, ביה"ד לונדון. הרב יצחק דיין, הרב הראשי לג'נבה. הרב הראשי לבריסל ונציג הועידה באיחוד האירופי, הרב אברהם גיגי. הרה"ג ר' דוד ליברמן, "שומרי הדת" אנטוורפן. הרב שמעון לאנגנאס, מינכן. הרב יעקב דרייפוס- קלמר, צרפת. הרה"ג רבי נחום גוטנטאג, מנצ'סטר אנגליה. רבה של אודסה, המארח, הרה"ג רבי שלמה בקשט. הרה"ג רבי שמעון שרביט, פאריס. רבה של וינה, הרב חיים אייזנברג. והרה"ג רבי משה לבל, ראש ישיבת "תורת חיים" במוסקבה והמנהל הרבני של "ועידת רבני אירופה".

בין הנושאים שיידונו בכינוס; פעילות בית הדין המיוחד דאירופה בראשות, הגאב"ד, הגר"ח ארנטרוי שהוקם בכינוס הוועדה המתמדת לפני כחצי שנה בג'יברלטר. פעילות ועד הלכה המיוחד הנותן מענה הלכתי לכל רבני אירופה בנושאים הלכתיים בחיי היומיום ובנושאים עקרוניים בהתייעצות עם גדולי ופוסקי הדור שליט"א. היחסים עם הרבנות הראשית לישראל. היחסים עם הדתות, ובמיוחד היחסים עם הוותיקן ונושאים נוספים. הרבנים יקבלו סקירה מקפת על פעילות הועידה מפי הממונה על קשרי החוץ של הועידה, הר"ר פיליפ כרמל ובהם הקמת המקוואות ברחבי מזרח אירופה ותוכנית ביקורי הרבנים, הדיינים וראשי הישיבות בקרב הקהילות השונות באירופה בעקבות בקשות ראשי הקהילות. המשך התוכנית להקמת כוללי אברכים שכן לדעת ראשי הועידה האברכים וב"ב מקיימים בפועל את הקהילה ומאפשרים את קיומה והתפתחותה ועוסקים בפעילות תורנית עניפה. כך גם יקבלו הרבנים סקירה על כינוסי הירחי כלה שנערכו ברחבי אירופה לפני חג הפסח ואחריו וידונו בצירופם של רבנים נוספים לוועדה המתמדת. הרבנים מתארחים במלון "לונדון" והדיונים נערכים באולם מסעדת "חברון" בעיר.

במהלך הועידה יוועדו הרבנים עם אישי השלטון באודסה ובאוקראינה וישתתפו בדינר מיוחד שעורך רבה של אודסה, הרה"ג רבי שלמה בקשט הערב למשתתפי הועדה המתמדת בהשתתפות ראשי הקהילה והמוסדות. שגרירים ממדינות שונות. ראשי העיריה. מושל המחוז ואישי שלטון. מ"מ ראש העירייה, מר אנטולי ורוחייוב מסר כי השלטונות המקומיים מתייחסים לוועידה ברצינות רבה והמתחם כולו מאובטח על ידי שירותי הביטחון המקומיים והשירותים החשאיים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד