י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

החרדים מעשנים פחות

המגמה הבולטת בעיקר בקרב בחורי ישיבה בגיאלי 17 - 23. קופת חולים 'מאוחדת': יש משקל רב לעמדה ההלכתית השוללת את העישון. הקופה תפעיל מוקד מידע

לא לעשן. צילום אילסוטרציה
לא לעשן. צילום אילסוטרציה

בקרב הציבור הדתי והחרדי קיימת מגמה ברורה של הפסקת עישון. מגמת הירידה בולטת בעיקר בקרב בחורי ישיבה בגילאי 17 – 23. נתון זה מפרסמת קופת חולים מאוחדת, לקראת יום ללא עישון הבינלאומי, שיצוין ביום חמישי הקרוב.

מאוחדת מקיימת בכל ימות השנה מגוון פעילויות במגמה להעמיק את המודעות לסכנה הבריאותית הכרוכה בעישון ולסייע בידי המעוניינים להיגמל מכך. סדנאות גמילה לעישון מטעם מאוחדת מתקיימות במקומות שונים בארץ בהנחיית מומחים ובהם ד"ר טוביה לרר, יו"ר האגודה הישראלית למניעת עישון, מומחה בעל שם עולמי בתחום הגמילה מעישון. ביום חמישי הקרוב תפעיל מאוחדת מוקד מיוחד בו ניתן יהיה לקבל מידע מקצועי והדרכה בכל הקשור לנזקי העישון ולאפשרויות הגמילה.

"יותר ויותר מעשנים חשים בסיכון שבעישון ומודעים לירידה בתפקודם ובהרגשתם האישית דבר שמביא אותם להשתתפות ערה ופעילה בסדנאות. ככל שהמודעות גבוהה יותר, כן קיימת מוטיבציה להפסיק את העישון למרות הקשיים הכרוכים בכך. העישון היא התמכרות, שאם מבינים את הסכנות הכרוכות בה, ניתן להתגבר עליה. הגמילה היא סוג מסוים של התגברות על היצר, ובמקרה זה – יצר העישון", אומר ד"ר טוביה לרר.

במאוחדת מציינים עוד כי, יש משקל רב לעמדה ההלכתית השוללת את העישון. עשרות תשובות הלכתיות של גדולי התורה ופוסקי ההלכה בדורנו כמו גם קריאות הקודש של האדמורי"ם, ראשי הישיבות והמשגיחים הרוחניים השוללים מכל וכל את העישון מהווים גורם בעל חשיבות ומסייעים לתהליכי הגמילה.

מאוחדת תפעיל מוקד מידע ביום חמישי, י"ד בסיון, בין השעות 17:00-19:00, באמצעות 'קו פתוח' שיאויש ע"י צוות המרפאה הייחודית לגמילה מעישון במאוחדת. בצוות המוקד: הרב דוד לאו- רב העיר מודיעין , ד"ר טוביה לרר, גב' א. שבתאי - אחות אחראית, ומיכאל ליכטנשטיין פסיכולוג קליני מומחה לגמילה מעישון. במוקד המידע ניתן גם יהיה לקבל ייעוץ ומידע על אפשרויות על הגמילה מעישון.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד