כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024

מעללי פרידמן: חשש לסגירת בית הספר היהודי בוינה

משה אריה פרידמן, שצולם מתחבק עם נשיא איראן אחמדינג'אד, עתר לבית המשפט נגד בית הספר החרדי בוינה שסרב לקבל את ילדיו. בית המשפט פסק קנס של 850 אלף יורו ומאיים לסגור את בית הספר

חבר במפלגה הנאצית. פרידמן עם נשיא איראן
חבר במפלגה הנאצית. פרידמן עם נשיא איראן

אין גבול לפרובוקציות של איש נטורי קרתא, משה אריה פרידמן: אחרי שצולם מתחבק בחיבה עם נשיא איראן, מחמוד אחמדינג'אד, עתה הוא מביא לסגירת בית הספר היהודי בעיר מגוריו, וינה, שנוסד לפני כמאה וחמישים שנה ומשרת את כל הקהילה החרדית בעיר.

משה אריה פרידמן התפרסם בכל העיתונות לפני כחצי שנה, כאשר השתתף בועידה להכחשת השואה בטהרן ותמונתו התפרסמה כשהתחבק עם נשיא אירן.

לפני שבע שנים הוא גורש מאנטוורפן והוא הוחרם בכל היהדות החרדית בעולם על-ידי הרבנים. בקהילה היהודית בוינה אומרים כי מלבד היותו מחלל שבת בפהרסיא ואוכל נבילות וטריפות, הוא חבר מוצהר במפלגת הנאצים המפורסמת של היידר באוסטריה, למרות שהוא לבוש כיהודי חרדי לכל דבר. בחגיגת הבר מצוה של בנו הוזמנו והשתתפו חברי הממשלה של המפלגה הנאצית.

לדברי אנשי הקהילה, פרידמן צורר את יהודי העיר באמצעות הלשנה לשלטונות על אנשים פרטיים ועל כל מוסדות העיר במטרה להזיק ולהרע ולשבש את אורח החיים היהודיים בעיר. לשם כך הוא מנצל את קשריו הטובים עם מפלגת הנצית. פרידמן אף ניסה על-ידי הלשנה לשלטונות לעכב את שריפת החמץ בערב פסח השנה בחצרות בתי הכנסת בעיר.

בהוראת כל רבני העיר, בית הספר החרדי בעיר סירב לקבל את ילדיו. פרידמן לא וויתר ופנה לבית המשפט בתמיכה וביצוג של העו"ד הרשמי של המפלגה הנאצית, במימון המפלגה, לכפות על הקהילה לקבל את ילדיו לבי"ס הפרטי של הקהילה.

בערב חג השבועות פסק בית משפט העליון לטובתו, והורה לכפות על בית הספר לקבל את ילדיו. פסיקה זו הביאה למחאות קשות בקהילה היהודית בעיר, בכך שהממשלה מתערבת בעניני דת רגישים של בית ספר פרטי. גם הורי התלמידים בבית הספר מתנגדים בתוקף לקבלת ילדיו תוך שהם מצהירים שיוציאו את ילדיהם באם ילדיו יכנסו.

למרות פסיקת בית המשפט, בית הספר סרב לקבל את ילדיו של פרידמן. בעקבות כך, בית המשפט מאיים בסגירת בי הספר וביום שישי האחרון הטיל על הקהילה הקטנה קנס של 850 אלף יורו, דבר שמאיים על סגירת כל מוסדות הקהילה ולמאסר בפועל של מנהלי בית הספר.

פרידמן אירגן הפגנה מול שערי בית הספר, בה השתתפו ערבים ואנשי ימין קיצוניים.

בקהילה היהודית בעיר מספרים כי בית הספר החרדי בעיר פעיל ברצף מאה וחמישים שנה, ונסגר בשנות השואה על-ידי הנאצים ימ"ש. לאחר השואה הוא הוקם מחדש במסירות נפש על-ידי הפליטים שחזרו לוינה אחרי שחרורם ממחנת השמדה באושוויץ ומאטהוזן.

במכתב ששיגרו חברי הקהילה הם אומרים כי "סגירת בבית הספר על-ידי השתדלות מפלגת הנאצים תהיה הפעם השנייה מאז הקמתו, ומעוררת זכרונות לחברי הקהילה שרובם ניצולי שואה".

עוד מוסיפים חברי הקהילה, כי "אנחנו עומדים חסרי אונים בהיותנו קהילה קטנה ומנסים לעורר את דעת הקהל העולמית נגד העוול הנורא הנעשה לנו על-ידי הרפובליקה האוסטרית, באיומה על סגירת בת הספר היהודי,והתערבות בוטה בעניני דת רגישים של הקהילה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 32 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד