י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

מה קונים? אמא מחליטה

ברוב משקי הבית החרדיים האמהות הן המחליטות מה לקנות (61%) ואף מבצעות בפועל את הקנייה (46%). 48% מעידים כי לילדים אין השפעה על ההחלטה ברכישת מזון

לילדים אין השפעה. צילום: 'מנח זרקא'
לילדים אין השפעה. צילום: 'מנח זרקא'

במגזר החרדי הדומיננטיות של היא של האם, הן בהחלטה איזה מוצר מזון לרכוש והן ברכישה בפועל. כך עולה מסקר של איגוד המזון.

על-פי הסקר, שנערך באמצעות מכון המחקר 'גאוקרטוגרפיה', ב-46% ממשקי הבית החרדים האם מבצעת בפועל את הקניה. ב-61% ממשקי הבית החרדים האם מחליטה אלו מוצרים לקנות.

מנגד, במהלך 8 השנים האחרונות נרשה מגמה של עלייה בדומיננטיות של האב. אחוז משקי הבית בהם מבצע האב בפועל את הקניה גדל מ-25% (בסקר הקודם שנערך ב-98') לכ-30% כיום. כן חל גידול באחוז משקי הבית בהם האב מקבל את ההחלטות אלו מוצרים לקנות, מ-5% לפני 8 שנים, ל-13% כיום.

רוב משקי הבית החרדיים, 48%, מעידים כי לילדים אין השפעה על ההחלטות בקניית מזון. כ-20% ממשקי הבית החרדים העידו כי גדלה ההשפעה של הילדים, לעומת 12% בלבד שציינו כי הילדים משפיעים פחות מבעבר על תהליך קבלת ההחלטות.

ההשפעה של הילדים, אם היא אכן קיימת, מתבטאת בעיקר באופן רכישת מיני מתיקה וחטיפים. ב-66% ממשקי הבית הילדים משפיעים על קניית דברי מתיקה, ב-58% הילדים משפיעים על רכישת חטיפים, ב-17% על מוצרי חלב וגבינות, ב-15% על קניית גלידות ושלגונים, ב-12% משפיעים הילדים על קנית דגני בוקר, ב-10% הם משפיעים על קניית ביסקוויטים ועוגיות, ב-8% על קניית בשר מעובד כמו נקניקיות וב-7% משפיעים הילדים על משקאות קלים.

עוד עולה מהסקר כי ב-41% ממשקי הבית החרדים שלהם יש ילדים (מתחת לגיל 13) הילדים לא קונים בעצמם מוצרי מזון.

בשיווק ובפרסום החרדי נפוץ מאד לצאת במבצעים ובהנחות. אז איזה מבצע מעדיף הצרכן החרדי? מתברר כי המבצע המועדף על הצרכן החרדי הוא "שני מוצרים זהים במחיר אחד" - 36% מעדיפים אותו בעדיפות ראשונה, לעומת 28% בכלל האוכלוסייה. המבצע המועדף על כלל האוכלוסיה הוא "קנה וקבל" (קונים מוצר אחד ומקבלים מוצר אחר במתנה) לעומת 26% המעדיפים מבצע זה במגזר החרדי.

10% ממשקי הבית במגזר החרדי מעדיפים לקבל הנחה על המוצר אם קונים יותר ממוצר אחד. 3% ממשקי הבית החרדים מעדיפים את מבצעי הקופונים, 2% מעדיפים מתנה מצורפת למוצר, בהשוואה ל-3% המעדיפים זאת בכלל האוכלוסיה. 2% ממשקי הבית במגזר החרדי מעדיפים השתתפות בהגרלה, בהשוואה ל-1% במגזר הכללי. ל-11% ממשקי הבית החרדים אין כל העדפה, זאת לעומת 15% בכלל האוכלוסיה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד