ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

הרפורמים נגד תחנת הרדיו הספרדית

משרד התקשורת החליט לצאת במכרז לתחנת רדיו ספרדית - תורנית. הרפורמים הגישו עתירה לבג"צ וטוענים: "ההחלטה נגועה בשיקולים פוליטיים זרים שעיקרם הכשרת תחנת רדיו פיראטיות המזוהות עם ש"ס"

"שיקולים פוליטיים זרים". השר אריאל אטיאס
"שיקולים פוליטיים זרים". השר אריאל אטיאס

תחנת הרדיו התורנית - ספרדית שעומדת לקום, לא מוצאת חן בעיני הרפורמים. המרכז לפלורליזם יהודי של התנועה ליהדות מתקדמת (התנועה הרפורמית) הגיש עתירה לבג"ץ נגד החלטת שר התקשורת, אריאל אטיאס, ומועצת הרשות השנייה להקים רדיו תורני-ספרדי. על כך מדווח היום 'הארץ'.

בעתירה נכתב כי "ההחלטה לייעד את אחד משני התדרים האנלוגיים האחרונים שנותרו בישראל לרדיו תורני-ספרדי נגועה בשיקולים פוליטיים זרים, שעיקרם הכשרת תחנות הרדיו החרדיות, המזוהות עם מפלגת ש"ס הפועלות באופן פיראטי".

משרד התקשורת החליט לצאת במכרז לתחנת רדיו תורנית - ספרדית וכן לתחנת רדיו לתושבי יהודה ושומרון.

הרפורמים טוענים כי הרשות השנייה לא בדקה האם ישנם חלקם אחרים בציבור הזקוקים לתחנת רדיו יותר מהמגזר התורני - ספרדי. "טרם קבלת ההחלטה בעניין היתה חייבת הרשות לשקול את העובדה כי ההחלטה להקצות אחד משני התדרים האחרונים הפנויים לרדיו מגזרי פוגעת בזכותם של מגזרים אחרים, שאינם באים לידי ביטוי במפת התקשורת האלקטרונית", נכתב בעתירה.

הרפורמים גם טוענים כי למגזר הדתי ישנן שתי תחנות רדיו ייעודיות - רשת מורשת של קול ישראל ורדיו קול חי.

בתגובה לעתירה, נסמר מהרשות השנייה ל'הארץ' כי: "לאור העבודה המקצועית והציבורית שנעשתה, הרשות סבורה שאין מקום לעתירה". ואילו במשרד התקשורת אומרים כי: "הטענות מופרכות, לקול חי יש את התכנים שלו, ולחרדים הספרדים יש את התכנים שלהם".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד