כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

הקץ לפרוטקציות: משגיחי הכשרות מקבלים דיפלומה

1,600 משגיחי כשרות צלחו בהצלחה את מבחני ההכשרה לשמש כמשגיחי כשרות. הרה"ר יונה מצגר: "גורמים בעלי השפעה לוחצים לקבל לעבודה משגיחי כשרות שאין בינם ובין כשרות מאומה"

עומד בלחץ. הרה"ר יונה מצגר
עומד בלחץ. הרה"ר יונה מצגר

מהפכה בתחום משגיחי הכשרות: מעתה כל משגיח כשרות יאלץ להיבחן ולקבל תעודה בכדי לשמש כמשגיח.

את המהפיכה הוביל הרה"ר הרב יונה מצגר, במטרה להביא לכך שכל המינויים בתחום זה יהיו על בסיס ענייני ומקצועי, ולמנוע מצב של הפעלת לחצים על מנהלי מחלקות הכשרות לשלב בתפקיד זה עובדים שאינם מתאימים.

באירוע שיתקיים ביום א' הקרוב (24.6.07) בביה"כ הגדול בירושלים, יקבלו אלף ושש-מאות משגיחי כשרות תעודה רשמית מטעם הרבנות הראשית לישראל המסמיכה אותם לעסוק בהשגחה על כשרות המזון.

הרב מצגר אומר כי "קיבלתי פניות רבות מרבני ערים ומנהלי מחלקות כשרות שהופעלו עליהם לחצים מצד גורמים בעלי השפעה, לקבל לעבודה כמשגיחים כאלו שאין ביניהם ובין כשרות מאומה, הרבנים נקלעו למצב לא נעים ולא פשוט. כיום, הודות למבחנים הנערכים, רבים החוששים שלא יעברו אותם - כלל לא מנסים להפעיל פרוטקציות, ואלו הפונים, מודעים לכך שעליהם לעבור סדרת לימודים ארוכה ובחינה שתבדוק את רמת התאמתם למערכת אם בכלל".

מעבר לידע ההלכתי והמקצועי שרוכש המשגיח במהלך הלימודים ובכלל זה התמודדות עם בעיות כשרות בעידן הטכנולוגיה בת זמנינו, מהווה התעודה הכרה רשמית בכישוריו.

בישראל מועסקים כיום אלפי משגיחים ועד עתה עברו את הבחינות אלף ושבע-מאות מהם, כשהמגמה להביא לכך שבתוך תקופה קצרה לא יועסק במערכת הכשרות אדם שלא עבר את מסלול הלימודים, עמד בבחינות וקיבל תעודת הסמכה.

יצוין, כי מתוך סך המשגיחים שסיימו את הלימודים ונבחנו, רק כחמישה אחוזים (תשעים משגיחים) לא צלחו את המבחן, ויידרשו לגשת למבחן חוזר. אם ייכשלו גם במועד השני, לא יוכלו להמשיך לכהן עוד כמשגיחי כשרות.

באירוע ישתתפו הרבנים הראשיים לישראל הגר"ש עמאר והגר"י מצגר, השר הממונה על שירותי הדת הרב יצחק כהן, חברי מועצת הרבנות הראשית לישראל, רבני ערים, מנהלי מחלקות כשרות ואישי ציבור. את אירוע הענקת התעודות ינחה מנכ"ל הרה"ר לישראל עודד וינר.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד