כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

טרגדיה מחרידה: שני פעוטות נשרפו למוות

שיראל ואלישיב דואדי, שני פעוטות בני שנה ושנתיים ממשפחה חרדית בצפת, נשרפו למוות במהלך דליקה שפרצה בדירה בשכונת הדר בעיר. האם ושני ילדים נוספים מאושפזים במצב קשה. התושבים מאשימים את מכבי-האש

צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה

טרגדיה מחרידה בצפת: שני פעוטות נספו הבוקר בשריפה שפרצה בדירת מגורים בשכונת הדר בצפת. אם המשפחה ושני ילדים נוספים, בני שלושה שבועות ושש, נפגעו במצב קשה. מתנדב הצלה שהיה במקום נפגע באופן קל משאיפת עשן.

שני הפעוטות הם שיראל ואלישיב דואדי. הם יובאו למנוחות ב-1:30 בבית העלמין בעיר.

מדובר במשפחה חרדית חסידת ברסלב ממוצא תימני המתגוררת בשכונת הדר בצפת.

סמוך לשעה 6:00 בבוקר הוזעקו כוחות כיבוי אש והצלה לדירה בקומה רביעית בעיר, שם פרצה השריפה. עדין לא ברור מה מה מקור השריפה, כשהחשד הוא כי נר שדלק בדירה הצית את השריפה, או שהשריפה פרצה במטבח.

אב המשפחה היה בתפילת נץ בבית כנסת בעיר והוא הגיע למקום במהירות לנסות לחלץ את בני משפחתו.

תושב העיר מספר ל'בחדרי חרדים' כי "היינו בתפילת נץ וראינו את הלהבות עולות מהקומה הרביעית. זה היה מחזה מחריד. הגענו למקום והכל היה שרוף".

תושבי העיר מאשימים את כוחות כיבוי האש שהגיעו באיחור רב למקום. לדבריהם, בתחילה הגיעה למקום כבאית רגילה, ורק לאחר זמן רב הגיע המנוף לחלץ את הנפגעים.

דובר שירותי הכבאות גליל עליון-גולן, יאיר אליקים, אמר ל-ynet כי "שני צוותים בסיוע מנוף גבהים החלו בניסיון למנוע את התפשטות האש לדירות הסמוכות, ובמקביל, פרצו הכבאים את דלת הרב בריח של הדירה בה פרצה האש והחלו לחלץ נפגעים".

על-פי דיווח של אנשי מד"א שהגיעו למקום, באחד החלונות נראה ראשה של אם המשפחה, שכמעט איבדה את שיווי המשקל וזעקה לעבר השכנים וכוחות ההצלה: "תצילו את הילדים שלי, הכל בוער בפנים".

כוחות ההצלה החלו לחלץ את ששת בני המשפחה מהבית. שני ילדים בני שנה ושנתיים נפטרו. אם המשפחה, תינוק בן שלושה שבועות וילד בן שש נפגעו במצב קשה, כשהם סובלים משאיפת עשן וכוויות בכל חלקי גופם. הם פונו במצב קשה לבית החולים זיו בצפת.

תושבים חרדיים שנמצאים במקום אומרים ל'בחדרי חרדים' "זה קשה, הכל כאן שרוף מהתחלה ועד הסוף. זה ניסי ניסים שחלק נשארו בחיים. האשה לא יכלה להגיע לחדר השינה של הילדים מרוב הלהבות. זה מחזה קורע לב".

(סייע בהכנת הכתבה: עוזי ברק)
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד