כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024

רבני אירו-אסיה נגד ייצוא רבנים לצרכי גיור

"ועידת רבני אירו- אסיה" יוצאת נגד הבאת רבנים מישראל למדינות חבר העמים ואירופה לעריכת גיורים. בית הדין הרבני במוסקבה יהפוך לבית הדין של כל הרבנים החברים בארגון

פטרון הוועידה אלכסנדר משקביץ' עם הרבנים גולדשמיט ממוסקבה וכהן  מקזחסטאן
פטרון הוועידה אלכסנדר משקביץ' עם הרבנים גולדשמיט ממוסקבה וכהן מקזחסטאן

הרבנים החברים ב'ועידת רבני אירו-אסיה' וב'ועידת רבני אירופה' מתנגדים להבאת רבנים מישראל למדינות חבר העמים ואירופה, לצורך עריכת גיורים. עמדה זו הושמעה במהלך כינוס 'ועידת רבני אירו אסיה' השבוע בירושלים.

הרבנים נועדו ביומה הראשון של הועידה עם חברי ועדת העלייה והקליטה של הכנסת, שם הודיעו כי יפעלו נגד הבאתם של רבנים מישראל לבצע גיורים בארצותיהם. הרב הראשי לשעבר הראשון לציון הרב אליהו בקשי דורן הצטרף לעמדת הרבנים והודיע על התנגדותו ליוזמה זו. עמדה זהה הביע בעבר גם הרב הראשי לישראל הראשון לציון ונשיא בית הדין הרבני הגדול הרב שלמה עמאר.

בשני ימי הוועידה, עסקו הרבנים במגוון נושאים, כמו בעיות הלכתיות במדינות חבר העמים; בניית מערכות קהילתיות; קביעת מנהגים במקומות בהם בטלו הקהילות; בירורי זהות יהודית בעירוב המשפחה; התוצאות ההלכתיות של נישואין אזרחיים; בעיות כשרות ועוד.

הרבנים החליטו כי בית הדין הרבני במוסקבה, בראשות הרב פנחם גולדשמידט, יהפוך מעתה לבית הדין של כל הרבנים החברים בארגון 'רבני אירו אסיה' ויעסוק בענייני נישואין וגירושין, דיני ממונות, כשרות ועוד.

מארגני הועידה ציינו את העובדה כי בחרו להתכנס דווקא בירושלים לאות הזדהות עם מדינת ישראל והמאבק על הזהות היהודית התורנית בה.

הרב גולדשמידט שיבח את פטרון הועידה ויו"ר הקונגרס היהודי האירו אסייתי המליארדר אלכסנדר משקביץ' על יוזמתו הברוכה להקמת בתי כנסת ומרכזים קהילתיים ב -18 המדינות החברות ב"ועידת רבני אירו-אסיה".

עד היום הקים משקביץ כבר ארבעה בתי כנסת ומרכזים קהילתיים בקזחסטאן, אסטוניה ובעיר הולדתו, דושנבי שבטג'יקיסטאן.

"אנו מבטיחים כי ועידת רבני אירופה תשגר לכל אחד מתי הכנסת והמרכזים היהודיים רבנים ומנהיגים רוחניים שהוכשרו לכך כדי למלא בתוכן יהודי טהור את המרכזים ולהעביר המסורת התורתית בדרך ישראל סבא לניהול חיי קהילה יהודית בחינוך לתורה ויראת שמים" - אמר הרב גולדשמידט.

בוועידה השתתפו עשרות רבני ערים ומדינות. פטרון הוועידה ונשיא איגוד הקהילות היהודיות בקזחסטאן הנגיד אלכסנדר משקביץ הבטיח לבאי הוועידה כי ימשיך ולסייע לכל קהילה המבקשת להרחיב את פעילותה להגדיל תורה ולהאדירה. "הדיאלוג שהחלה הועידה עם ההנהגה המוסלמית בקזחסטאן יותיר, אני מקווה, את המדינות התומכות בטרור בעמדת מיעוט בעולם המוסלמי", אמר משקביץ.

בקבלת הפנים החגיגית לרבנים שנערכה במסגרת העצרת הכללית של הקונגרס השתתפו: הרה"ר לישראל, הר"י מצגר. השר אלי ישי, שגרירי מדינות לאטביה וקזחסטאן. ראש לשכת הקשר "נתיב". יו"ר הסוכנות היהודית, זאב ביילסקי. רבנים ואישי ציבור.

כל הנואמים שיבחו את פטרון הוועידה, אלכסנדר משקביץ, הפועל רבות לקיום חיי תורה ומצוות וחינוך יהודי טהור ברחבי העולם.

האירוע נחתם בתפילה נרגשת של כל המשתתפים בכותל המערבי.

הרבנים חתמו את הוועידה בביקור בביתו של הגרי"ש אלישיב.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד