ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

לחרדים לא מגיע להיות דירקטורים

נדחתה הצעת חוק של ח"כ רביץ שבאה לקבוע ייצוג הולם למגזר החרדי בדירקטוריונים ציבוריים. ח"כ גפני הוצא מהמליאה ע"י סדרנים וזעק: "רוצים שהחרדים יהיו שואבי מים וחוטבי עצים"

ערבים כן, חרדים לא. ח"כ רביץ
ערבים כן, חרדים לא. ח"כ רביץ

מליאת הכנסת דחתה היום את הצעת החוק ח"כ אברהם רביץ הקובעת כי יינתן ייצוג הולם בחברות ממשלתיות, ברשויות מקומיות ובתאגידים סטטוטוריים לאנשים מהמגזר החרדי.

בהצעת החוק ביקש ח"כ הרב אברהם רביץ לקבוע, כי בחוק שירות המדינה (מינויים) יאמר באופן מפורש כי "בקרב העובדים בשרות המדינה, בכלל הדרגות והמקצועות, בכל משרד וביחידת סמך, יינתן ביטוי הולם, בנסיבות העניין לייצוג בני המגזר החרדי", כפי שמופיע באופן מפורש בחוק לגבי בני שני המינים או בני האוכלוסייה הערבית.

בדבריו במליאה אמר רביץ כי "רק אתמול אישרה מליאת הכנסת הצעת חוק זהה בתכלית שעניינה ייצוג הולם למגזר הערבי, והצהלה במליאה היתה רבה. מדוע מה שראוי למגזר הערבי אינו ראוי למגזר החרדי? מדוע לא תתמכו בחוק הנוכחי כשם שתמכתם בייצוג הולם לערבים?".

השר יעקב אדרי השיב בשם הממשלה וטען, כי "החברות הממשלתיות עלולות להיפגע מחוק זה".

דבריו אלו עוררו סערת רוחות במליאה וחברי כנסת רבים תקפו את הממשלה על התנהלותה הדו-פרצופית ויחסה מול המגזר החרדי.

חברו לסיעה של רביץ, ח"כ משה גפני, זעק במליאה כי "זהו יום שחור לדמוקרטיה". לדבריו, "רוצים שהחרדים יהיו חוטבי עצים ושואבי מים, ואילו את הדירקטורים ימנו אצל הערבים".

גפני הוסיף תוך כדי פנייתו אל היו"ר: "הממשלה הזו עובדת עלינו בעיניים. היא כביכול מעודדת ליציאה לעבודה במגזר החרדי. הכל שקר".

סגן היו"ר הכנסת הורה לסדרנים להוציא את גפני מהמליאה ואלו ליוו אותו בדרכו החוצה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד