י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

החשב הכללי: יש חשיבות רבה למשק בקידום המגזר החרדי

מנכ"ל משרד ראש הממשלה לשעבר, משה ליאון, קרא היום בכנס 'פורום המנהלים' לבצע צעדי שיקום במגזר החרדי לאחר הקיצוץ בקצבאות. החשב הכללי באוצר, ירון זליכה, קרא לעסקים חרדיים להשתתף במכרזים ממשלתיים

צאצא של הבן איש חי. ירון זליכה. צילום: מאיר הלטובסקי
צאצא של הבן איש חי. ירון זליכה. צילום: מאיר הלטובסקי

בכנס 'פורום המנהלים' של 'המודיע' שנפתח היום בירשלים קרא החשב הכללי באוצר, ירון זליכה, לעסקים הקטנים והבינוניים במגזר החרדי להתמודד במכרזים ממשלתיים.

לדברי זליכה, "אנו בחשב הכלכלי רואים חשיבות רבה בקידום המגזר החרדי, גם על מנת לסייע לציבור החרדי וגם לסייע לצמיחה במשק. כצאצא ישיר של הבן איש חי אני רואה בזה חשיבות רבה".

זליכה פירט על מהלכים בתוך משרד האוצר שנועדו להגביר את המעורבות של העסקים הקטנים והבינוניים ברכש הממשלתי המוערך ב-30 מילארד שקל. "אנו רוצים לראות יותר עסקים קטנים במגזר החרדי מעורבים בפעילויות הממשלה. עסקים אלו מהווים פתרון תעסוקתי לישובי הפריפריה ולמגזר החרדי", אמר זליכה.

בהקשר זה ציין זליכה כי קבע סף עליון של 45 ימי אשראי בכדי להקל על העסקים הקטנים ברכש הממשלתי. "תם העידן שהממשלה לא משלמת בזמן", אמר זליכה.

בהמשך דבריו עמד זליכה על בעיית כפל הביקורות במוסדות התורניים. זליכה טען כי הוביל מהלך לביטול תופעת כפל הביקורות, מה שתרם לירידה משמעותית בשיעור המוסדות שלא עמדו בתקן. "מטרת הביקורת היא לוודא שהתמיכה משולמת לתלמידים שלומדים, ובכך אנו זוכים לשיתוף פעולה מלא מראשי המגזר החרדי שרואים בכך ענין חשוב מאד".

נושא נוסף שהקשה על משפחות בני התורה הוא מועד התשלומים הממשלתיים שנקבע, בכדי לחסוך עלויות, בין התאריכים 15-24 בחודש. מנהלי מוסדות חרדיים פנו למשרד האוצר וטענו כי דחיית מועדי התשלום מקשה על שגרת חייהם של בני הישיבות ומשפחותיהם. זליכה גילה כי לאחר התייעצות הוחלט כי עד סוף שנת 2006 יהיה האגף למוסדות תורניים פטור מלעמוד במועדים שנקבעו, ויוכל לשלם בתחילת החודש.

עם סיום דבריו שאל אחד המשתתפים מדוע אין שיווין בביקורת גם במוסדות להשכלה גבוהה. זליכה ענה כי הוא אכן מתכוון להגביר את הפיקוח גם במוסדות אלו כדי שכל שקל ציבורי ילך למטרה טובה.

זליכה ביקש מכל הנוכחים כי באם מי מהם נתקל בקשיים, ניתן לפנות אליו אישית והוא מתחייב לטפל בבעיה עד לפתרונה.

מנכ"ל משרד ראש הממשלה לשעבר, רו"ח משה ליאון, שמכהן כיו"ר הכנס השנה, אמר בדבריו כי "כל שינוי בתקציב המדינה חייב להיבחן בשבע עיניים מבחינת הרגישות החברתית שבו".

ליאון ניהל את משרד ראש הממשלה בתקופת נתניהו, שר האוצר החתום על הקיצוץ הדרסטי בקצבאות הילדים. דעתו של ליאון בנושא זה ברורה: "בשנים האחרונות הציבור החרדי נפגע משמעותית בסדרת קיצוצים בתקציב המדינה. אינני רוצה להתעמת ואני לא כאן כדי לבקר את הקיצוצים. על שר האוצר החדש לבחון את ההידרדרות הכלכלית שהתרחשה ללא מעט משפחות חרדיות ברוכות ילדים, ולהחליט באופן חד-משמעי על צעדי שיקום".

ליאון אמר כי מכיוון שקוצצו קצבאות הילדים באופן רחב מאד וקשה, יש לשקול את החזרת הקצבאות באמצעות נקודות זיכוי לגברים שעובדים ושיש להם ילדים.

יו"ר 'פורום המנהלים', שלמה נס, ציין בדבריו את מגוון הפעילויות של 'פורום המנהלים' ואמר כי חלק מהדברים שתוכננו בשנה שעברה עדיין לא ייושמו, וכי בכונתן להמשיך במאמצים על מנת לסייע לציבור.

טוביה סופר, מנהל אגף השיווק בבנק הפועלים - שנטל את החסות הראשית לאירוע, צין כי מנהלי המוסדות החרדיים נדרשים לבצע מהלכים ארוכי טווח עם חשיבה מוקדמת, וציין כי יועצי בנק הפועלים יורים קשרים ארוכי טווח עם הלקוחות מהמגזר החרדי.

בכנס 'פורום המנהלים', שמופק על-ידי עיתון 'המודיע' וחברת ההפקות 'אימג', משתתפים כ-1000 מנהלים בכירים מהמגזר החרדי. החברות הגדולות במשק משתתפות בתערוכה גדולה המציגה את מגוון ההצעות והשירותים למנהלים חרדיים, בהם בנק הפועלים, בנק פאג"י, בנק מזרחי טפחות, בנק מרכנתיל דיסקונט, חברת השכרת הרכב אוויס, סלקום, דואר ישראל, ישראכרט, בזק בינלאומי, קופת מקפת החדשה של מגדל, הצורפים, דואר ישראל, רכבת ישראל, הרכבת הקלה, פסגות אופק, טעמן, צ. לנדא, מנפאוור בראשית, ועוד.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד