כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024

57% מבעלי המחשב החרדים - מחוברים לאינטרנט

מסקר מכון 'שילוב' שנערך לקראת כנס המי"ל מחר בנושא הפרסום החרדי, עולה כי 55% מהמגזר החרדי משתמשים במחשב - 57% מהם באינטרנט. הכנס נערך בליווי משרד הפרסום 'מגזרים' ובחסות 'קו עיתונות דתית'

חרדים מחוברים לאינטרנט
חרדים מחוברים לאינטרנט

55% מהמגזר החרדי משתמשים באופן קבוע במחשב. 57% מהם מחוברים לאינטרנט לנעזרים בו לצרכים עבודה ועסקים. כך עולה מסקר מכון 'שילוב שנערך לקראת כנס של המי"ל בנושא: 'גפילטע בסושי – הופכים פוטנציאל במגזר החרדי להצלחה'. הכנס יערך ביום רביעי הקרוב וידון בפוטנציאל השיווקי של המגזר החרדי. לקראת הכנס ערכה חברת 'שילוב' מחקרי שוק ואסטרטגיה, ערכה סקר בנוגע לאוכלוסייה החרדית והפוטנציאל השיווקי בה.

בכנס ישתתף איש העסקים ארקדי גאידמק, שירצה על השוק החרדי, ושר התקשרות אריאל אטיאס. את הכנס תנחה העיתונאית סיון רהב - מאיר.

מהסקר עולה גם כי בשנים האחרונות חל גידול במספר בעלי כרטיסי האשראי במגזר החרדי והוא עומד כיום על 72%.

ב'שילוב' אומרים כי בעבר, תפסו החרדים את הבנקים כ"מרוחקים", "לא מבינים את המגזר" ולא ראו בהם מקור לייעוץ או לקבלת הלוואה. כיום, למרות הגמ"ח שתופס עדיין מקום נכבד בתודעה החרדית הפיננסית, חלו שינויים תדמיתיים ביחס לבנקים והם נתפסים כ"באים יותר לקראת הלקוח החרדי"

עוד עולה מהסקר כי כיום יש כ-36% בעלי רכב. מאלה שאינם בעלי רכב, 15% מתכוונים לקנות רכב בשנתיים הקרובות. מגמה זו מראה צמיחה עתידית ועלייה באחוז בעלי הרכב הכללי במגזר, מסבירים ב'שילוב' לדבריהם, חלק מהשינויים הכלכלים כאמור עדיין לא נראים על פני השטח והם בבחינת מגמה עתידית. מגמה זו ניתן לראות באמצעות כוונות הקנייה לרכב.

האם יש כניסה מרשימה של תחום המותגים למגזר החרדי? מהסקר עולה כי במשפחה החרדית נוהגים לצרוך מותגים בתחומים רבים. אחד מהתחומים הבולטים הוא תחום דגני הבוקר. 73% מבתי האב החרדים נוהגים לצרוך דגני בוקר מדי בוקר. מתוך אלו שצורכים דגני בוקר, 89% מקפידים על צריכת מותג מסוים. מרביתם, 78%, מקפידים לצרוך קורנפלקס של 'תלמה', למרות שהוא יקר יותר ממותגים אחרים בעלי הכשר מהודר שנמצאים ברשתות השיווק החרדיות.

במשפחה החרדית 6 ילדים בממוצע. האחוז המוצהר של הגברים ונשים שעובדים במגזר החרדי עומד על כ- 40% ולפי נתוני משרד המסחר והתעשייה נמצא במגמת עלייה.

בנושא חלוקת העבודה במשפחה החרדית מתגלה שיווניות יחסית, כאשר 55% מהגברים נוהגים לערוך את הקנייה המרוכזת לבית.

כנס המי"ל נערך השנה בליווי מקצועי של משרד הפרסום 'מגזרים' ובחסות רשת 'קו עיתונות דתית'.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד