כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024

שיווק מסוג אחר

בכנס לשיווק במגזר החרדי החליט גאידמק לשווק את המפלגה החדשה שלו, שר התקשורת לשווק את המהפיכה הצרכנית שלו ואפילו מוטי קוגל מ'לייפוייב' גילה איך 'מכר' את 'לייפוייב' למגזר החרדי

שיווק מסוג אחר



מנכ"לים, מנהלי שיווק ואנשי פרסום התכנסו ביום ד' לכנס השיווק השנתי של המרכז הישראלי לניהול. הכנס, תחת הכותרת 'גפילטע בסושי', עסק בגילוי קהל היעד של המגזר החרדי ובמציאת הדרכים השיווקיות להגיע אליו.

הנוכחים זכו בעל כרחם לשמוע את משנתו הפוליטית של איש העסקים ארקדי גאידמק, שמתכוון לרשום בקרוב את רשימתו 'צדק חברתי' כמפלגה. גאידמק קיים בכנס ראיון עם מנחת הכנס, העיתונאית סיוון רהב מאיר, ובו אמר כי אין בכוונתו לרוץ לראשות הממשלה. גאידמק העריך כי מפלגתו תזכה ל-60 מנדטים.

בתחילת היום הרצה סמנכ"ל משרד הפרסום 'מגזרים', אפי שקדי, על נתח השוק החרדי ההולך ועולה ועל הדרכים כיצד להגיע אליו באמצעות אמצעי המדיה.

מכון המחקר 'שילוב' הציג בכנס נתונים ממחקר ייחודי למגזר החרדי, מהם עולה כי החרדים כיום הם 9% מהאוכלוסייה היהודית בישראל, כאשר קצב הגידול עומד על כ-6% בשנה, יחסית ל-1.3% בכלל האוכלוסייה היהודית. לדבר מר ישראל אולניק, מנכ"ל 'שילוב', בשנת 2020 תמנה האוכלוסייה היהודית של מדינת ישראל 6.7 מיליון יהודים, כאשר 19% מהם חרדים.

בנושא הרגלי הקניות והבילוי, עלה מהמחקר כי 35% מהמגזר החרדי נוהג לבקר בקניונים.

עוד עולה כי 11% מהמגזר החרדי נוהג לרכוש תקליטורי צפייה של תוכניות אירוח למחשב הביתי, ואילו 17% רוכשים תקליטורים מיוחדים לילדים.

מכון המחקר איי. סי. נילסן הציג בכנס נתונים על הרגלי הצריכה של המגזר החרדי. מהנתונים עולה כי 29% מהמגזר נוהג לבצע את הקניות ברשת 'אלף', 26% ברשת 'שפע שוק', 20% ברשתות פרטיות, 10% ב'ברכל', 4% ב'זול פה' ו-11% ברשתות אחרות.

בפאנל מיוחד שנערך בכנס אמר מנכ"ל רשת 'שפע שוק', אורי קמינסקי, כי המותג הפרטי של רשת 'שפע שוק' זוכה לאהדה רבה בציבור, ובדגני הבוקר אחוז נתח השוק שלו עומד על 45%.

האינטרנט הכשר בדרך

שר התקשורת, אריאל אטיאס, אמר בתחילת דבריו כי "הכנס הזה הוא הוכחה לכוח הקנייה העולה של המגזר החרדי". אטיאס המליץ לחברות המובילות במשק לזהות את קהלי יעד חדשים מהמגזר החרדי גם בפריפריות ולא רק בערים החרדיות. "גם אני, כאשר ניהלתי את בד"צ בית יוסף, פנינו לקהלי היעד בפריפריות", אמר אטיאס.

המכרז שיצא לדרך בקרוב על רדיו תורני ספרדי זכה להתייחסות נרחבת של שר התקשורת. "אנחנו לא רוצים להיות פיראטיים, אנחנו רוצים את מה שמגיע לנו. יש מעל ל-12 תחנות אזוריות מעבר לקול ישראל וגלי צה"ל. גם לציבור הזה מגיע. כמובן שיש בג"צ נגדנו של התנועה הרפורמית. בג"צ יגיד את דברו בסוף השבוע ואנחנו נצא לדרך".

סוגית הטלפונים הסלולריים בכשרות ועדת הרבנים עלתה גם היא לדיון. "בשנה האחרונה הבינו חברות הסלולר שהם לא יכולים לשווק רק מכשירים שבמדינות אחרות הפסיקו למכור אותם, אלא הם שידרגו עם מכשירים כשרים וחדשים. זה מראה על כוח הקנייה מאוחד של החרדים שנשמע לרבנים והולך אחריהם".

לדברי אטיאס, בתכנית ניידות המספרים שתצא לדרך בקרוב יתווספו קומות כשרות נוספות כדי לאפשר גם למגזר החרדי ניידות ללא חסמים.

הנושא המסקרן ביותר היה התוכניות להקמת אינטרט כשר, שנמצא כעת בשלבים אחרונים של אישור משרד התקשורת וועדת הרבנים. שר התקשורת אמר כי "חברות האינטרנט צריכות להשקיע כדי לבנות את המוצר הזה וגם אנחנו צריכים לעשות את העבודה. זה הדבר הבא. יהיה יותר קל לתקשר בין המגזר הכללי והחברות לבין המגזר הכלכלי העסקי, כשהחרדים ירגישו יותר בטוחים לעבוד בצורה מסוננת".

בנושא האינטרנט הכשר הרצה גם מנכ"ל 'מורשת', יוסי מילר, וקרא לחברות המובילות במשק להיערך להעברת תקציבי פרסום למדיום האינטרנט הכשר שיבנה בקרוב. לדבריו, משרד המדע משתף פעולה להקמת תכנית לממשל זמין ולאתרי אינטרנט מסוננים.

אריאל קוניק, בעלי רשת 'קו עיתונות דתית', שהעניקה את החסות הראשית לאירוע, הרצה על הרגלי צריכת המדיה במגזר החרדי ועל היתרונות של רשת המקומונים שבבעלותו בפריסת המדיה.

מוטי קוגל: כך 'מכרנו' לחרדים את 'לייפוייב'

כהמחשה לרמת התקשורת הבין-אישית במגזר החרדי - ה'מקווה נייעס' - הוזמן להרצות מוטי קוגל, מבעלי המניות בחברת 'לייפוייב' – המניה החרדית שקרסה ב-77% בשלושה ימים.

קוגל בחר לנצל את ההזדמנות להציג את כל פרשת 'לייפוייב' מזווית ראייתו. לדבריו, כאשר הוחלט בחברה לצאת להנפקה, התכוונו לבצע זאת באמצעות חתמים, אך הערכת השווי שלהם לחברה לא הגיעה לסכום המינימום שהם הציבו לעצמם – 25 מיליון דולר – ולכן הם בחרו לצאת להנפקה ללא חתמים. קוגל אמר כי "פנינו לציבור החרדי, לאנשים שאני מכיר אנשים במסגרת עיסוקי כיזם נדל"ן, והצגנו להם את החברה ואת הפוטנציאל שלה. הנפקה היתה מוצלחת מאד למרות שהיתה ללא חתם. באותו שלב הכל היה נראה מאד נחמד, העיתונות אפילו פרגנה לנו במידה מסוימת".

קוגל סיפר על הסכמי ההפצה של החברה מול חברות אירופאיות, מה שהוביל, לדבריו, להקפצת מחירי המניה. "המניה התחילה לטפס לגבהים מדהימים במסגרת המידע שהציבור קיבל, אבל ברגע שזה החל אירעה תופעה שבגינה אנחנו נמצאים כאן. השמועה על אותה מניה שמתקדמת יפה החלה לרוץ ממקום למקום בכל מקום, בבית כנסת או בישיבה, חבר סיפר לחבר על התדהמה בבורסה של חברה שמזנקת ב-900% תוך חמישה חודשים", סיפר קוגל.

את הקריסה של מניית 'לייפוייב' מייחס קוגל לתקשורת, ומאשים אותה כי כאשר גילו כי מאחורי החברה עומדים אנשים חרדים, התהפכה המגמה. "הם אמרו: מה לחרדים האלו בבורסה, מאיפה הם הגיעו, ואז החלו להופיע כותרות ראשיות שהרשות לניירות ערך בודקת האם הריצו מניה במגזר החרדי. ניסו ליצור תדמית שאותם חרדים שקנו את המניה זה איזה דבילים שלא מבינים בשוק ההון. כאילו יש חבורה של שרלטנים שהריצו מניה וכל הציבור החליט ללכת ולרכוש אותה".

קוגל ביקש לנצל את הבמה כדי להאשים את העיתונות בירידה ב'קו ישר' של המניה. "העיתונות תקפה והשמיצה אותנו, חפרה לנו בהיסטוריות ישנות ועתיקות והפחידה את הציבור. אני רואה פה קשר ישיר בין הירידה החדה הזאת לבין ההתנפלות התקשורתית. אילו היו נותנים לציבור להתנהל באופן רגיל, אולי היה ירידות, אבל הן לא היו בקו ישר".

לדברי קוגל, המכשיר הרפואי של 'לייפוייב' עבר מבדקים והוכח כמציל חיים ומציל אנשים מכריתת אברים. "לפני הנפקה אמרנו שאנחנו מצפים להתחבר עם 2 מפיצים במהלך 2007, והנה אנחנו עם שישה מפיצים באירופה", אמר קוגל.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד