ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024

בג"צ דחה את עתירת הרפורמים בסוגית הרדיו התורני

בג"צ דחה היום את עתירת התנועה הרפורמית שלא לאשר למשרד התקשורת לצאת במכרז על הקמת רדיו תורני - ספרדי. שר התקשורת קורא לערוצים הפיראטיים להפסיק לשדר ולהתמודד במכרז

כבר לא מקופחים. אטיאס
כבר לא מקופחים. אטיאס

עתירת 'התנועה לפלורליזם יהודי' לבג"ץ, למתן צו ביניים אשר ימנע את פרסום המכרז להקמת רדיו תורני ספרדי, נדחתה היום. בשבועות הקרובים יימשך הדיון בבג"צ בנושא זה.

בכך למעשה נסללה הדרך לפרסום המכרז בעוד כשבועיים.

שר התקשורת, אריאל אטיאס, אמר בתגובה כי "אחת המשימות החשובות שהצבתי לעצמי עם כניסתי לתפקיד שר התקשורת, היתה לשים קץ לתחושת הקיפוח הממושכת של רבבות המאזינים החפצים ברדיו תורני-ספרדי. אני שמח שעכשיו, עם פרסום המכרז, קיפוח של שנים יבוא לקיצו, והרדיו התורני-ספרדי ייצא לדרך. מעתה ציבור של רבבות הצמאים לדבר ה', יוכל לשמוע שידורים תורניים ברדיו באופן חוקי".

כזכור, מתן האישור להקצאת התדר התעכב שנים ארוכות אצל שרי התקשורת השונים, בשל בעיה ייחודית: עד היום פורסמו מיכרזים להפעלת רדיו אזורי, על-פי חלוקה לאזורים גיאוגרפיים בלבד. אך בסוגיית הרדיו התורני-ספרדי התעוררה בעיה, שהרי קהל היעד פרוש על פני כל רחבי ישראל, ויש צורך להגדיר את הקצאת שלא על-פי אזור המגורים הגיאוגרפי, דבר שעדיין לא נעשה מעולם.

בסופו של דבר, לאחר עבודת מחקר מעמיקה ומקיפה, קבוצות מיקוד ובדיקת התיעדוף - באיזה ציבור קיים המחסור הגדול ביותר בתחנת רדיו ייעודית, ניתנה חוות הדעת המשפטית, והוחלט להגדיר את הרדיו התורני-ספרדי כערוץ "ייעודי" – לקהל יעד מוגדר, ולא לפי אזור המגורים בארץ.

התנועה הרפורמית ביקשה לעתור לבג"ץ על החלטה זו, ודרשה מתן צו ביניים אשר לא יאפשר את הקמת ערוץ הרדיו הייחודי החדש. בג"ץ, כאמור, דחה בקשה זו, ובכך סלל את הדרך לפרסום המכרז בעוד כשבועיים, על-ידי הרשות השניה.

על הצורך בערוץ ספרדי-תורני הוסיף השר אטיאס: "כבר למעלה מעשור שנים אנו עדים לתופעה של פריחת ערוצי הקודש. תנועת התשובה נבנתה על ערוצים אלו, וגדולי הרבנים בחרו בהם להפצת התורה ולהאדרתה, כשופר גדול לזיכוי הרבים. צריך להבין שלציבור עצום של מאזינים, זו היתה האלטרנטיבה היחידה לשמוע רדיו, ולכן היה צורך לתעדף ציבור זה, ולהקים עבורו תחנת רדיו חוקית. בהזדמנות הזו אני קורא למפעילי ערוצי הקודש להפסיק לשדר באופן לא חוקי, ולהתמודד במכרז, כמו יזמים נוספים וחדשים המוצאים עניין בשידור לציבור התורני ספרדי".

ערוצי הקודש, הפעילים באופן בלתי חוקי, יוכלו להתמודד במכרז בתנאי אחד בלבד: שביום פרסום המכרז על-ידי הרשות השניה, בעוד כשבועיים, הם יחדלו משידורים לא חוקיים, ויתמודדו כשווה בין שווים על הזכות לשדר להמוני בית ישראל.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד