כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

העיתונות החרדית מפרגנת לבנקים

האם אנחנו אוהבים את הבנקים? רק 8% מכלל הכותרות העוסקות בבנקים בעיתונות הדתית - חרדית היו שליליות, יחסית ל-19% בעיתונות הכללית. בנק הפועלים מוביל במספר האזכורים החיוביים

מפרגן. אברם גרובייס, הכתב הכלכלי של 'המודיע'
מפרגן. אברם גרובייס, הכתב הכלכלי של 'המודיע'



גאון השיווק אל-ריס טעון מזה זמן רב כי בעידן של היום יחסי ציבור יעילים יותר מפרסום. בעוד הפרסום העולמי יש עדין רבים שחולקים עליו, אין ספק כי בפרסום החרדי יש ערך גבוה במיוחד ליחסי הציבור.

בכדי לבדוק את עוצמת יחסי הציבור, נערכת ב'יפעת מחקרי מדיה' בדיקה מקיפה של כותרות העיתונות הדתית – חרדית. השבוע ביקשנו לבדוק את ענף הבנקאות. מי הם הבנקים הזוכים ליחסי הציבור החיוביים ביותר? ומי הבנק זכה למספר הכותרת השליליות הגבוה ביותר?

מבדיקה מקיפה שנערכה עבור 'מרכז העניינים' עולה כי במגזר הדתי-חרדי זכה בחציון הראשון של 2007 בנק הפועלים במספר הכותרות החיוביות הגבוה ביותר: 50 כותרות (75%). הבנק נאלץ להתמודד רק עם שתי כותרות שליליות ועם 14 כותרות ניטרליות. סך כל האזכורים של הבנק היה בחצי השנה הקודמת 66.

ומה קורה עם הבנק במגזר הכללי? מסתבר ששם העיתונות לא דווקא מאירה לו פנים. מתוך 542 אזכורים, 15% (85 כותרות) היו כותרות שליליות ו-220 ניטרליות.

גם במגזר הכללי וגם במגזר החרדי בנק הפועלים מתייצב במקום השני במספר האזכורים הכולל.

במקום הראשון, כצפוי, ניצב בנק לאומי, שזכה לכותרות רבות בעקבות המכרז על רכישתו וביטול הזכייה של קבוצת סברוס – גבריאלי. בנק לאומי זכה ל-76 כותרות בעיתונות הדתית – חרדית, אך מתוכם רק 40% (31 כותרות) הן כותרות חיוביות. שאר הכותרות הן שליליות (5 כותרות) או ניטרליות (40 כותרות – למעלה מ-50%).

גם כאן, העיתונות הכללית פחות מאירה לבנק לאומי פנים. הבנק זכה ל-753 כותרות בעיתונות הכללית, כאשר 130 מתוכן (17%) הן כותרות שליליות.

את שיא הכותרות החיוביות מתוך כלל הכותרות סוחט לעצמו בנק מזרחי טפחות. 92% מכלל הכותרות של הבנק בעיתונות הדתית חרדית היו חיוביות באופן ברור. הבנק זכה ל-46 כותרות בעיתונות הדתית-חרדית (מקום שלישי) כאשר רק שלוש כותרות הן שליליות או ניטרליות. וגם כאן, העיתונות הכללית מעדיפה לנעוץ את שיניה בבנקים, והעניקה למזרחי טפחות 36 כותרות שליליות (27%).

נתון מפתיע נוסף מצביע על מספר הכותרות הזעום שזכה הבנק הבינלאומי (בנק פאג"י): רק 12 כותרות, מהן 8 חיוביות.

הנתון הכללי מלמד כי בסך הכל, העיתונות הדתית – חרדית מפרגנת לבנקים ומשתדלת שלא להדביק להם כותרות שליליות. רק 8% מכלל הכותרות הנוגעות לאזכורים של חמשת הבנקים המובילים, היו כותרות שליליות באופן ברור. זאת בעוד העיתונות הכללית מצמידה לבנקים מספר גבוה יותר של כותרות שליליות – 19%.

נתון מפתיע נוסף בהקשר זה הוא מספר הכותרות השליליות של בנק דיסקונט: כמעט 20% מכלל הכותרות שקיבל הבנק בעיתונות הדתית חרדית היו כותרות שליליות. נתון זה זהה למספר הכותרות השליליות של הבנק גם במגזר הכללי – 19%.

מי בכותרות



1. בנק לאומי

חיובי31
נטרלי 40
שלילי 5
סך הכול 76

2. בנק הפועלים

חיובי50
נטרלי 14
שלילי 2
סך הכול 66

3. בנק מזרחי טפחות

חיובי 43
נטרלי 1
שלילי 2
סך הכול 46

4. בנק דיסקונט

חיובי22
נטרלי 7
שלילי 7
סך הכול 36

5. הבנק הבינלאומי

חיובי8
נטרלי 3
שלילי 1
סך הכול 12
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד