י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

פרובוקציה: תפילין בצורת עכבר

תחת הכותרת "מאמינים באינטרנט" הפיק משרד פרסום חילוני מודעה שבה נראה עכבר מחשב כרוך על זרוע בדומה לתפילין. קורא שנחשף למודעה: "איך אפשר לבוז כך לדברים הכי קדושים לעם היהודי?"

מזעזע. מודעת הפרסום (לחץ להגדלה)
מזעזע. מודעת הפרסום (לחץ להגדלה)

שערוריה: משרד פרסום חילוני מקבוצת 'מקאן אריקסון' הפיק מודעה שרומסת ברגל גסה את קדושת התפילין. במודעה מוצגת יד עליה כרוך חוט של עכבר בצורת כריכת התפילין – סיבובים על היד, ואפילו האות ש' על גבי פרק היד.

המודעה הופקה על-ידי משרד הפרסום 'מקאן דיגיטל', המחלקה האינטראקטיבית של משרד הפרסום 'מקאן אריקסון', לרגל זכייה של המשרד במקום ראשון בהיקפי הפרסום באינטרנט.

המשרד ביקש ליצור מודעה המציינת לשבח את הישגיו, אלא שבדרך הוא בחר גם לפגוע בצורה חמורה ברגשות הדת. תחת הסלוגן "מאמינים באינטרנט" מוצגת תמונת היד כאשר חוט העכבר מלופף עליה כפי שמניחים תפילין.

קוראים שנחשפו למודעה בעיתונות הכלכלית הגיבו בתדהמה על הפגיעה החמורה. אחד מהם אומר ל'בחדרי חרדים': "אני לא חרדי ולא אברך ישיבה, אבל מה שראיתי הבוקר זעזע אותי! איך אפשר לבוז כך לדברים הכי קדושים לעם היהודי? אני שם תפילין כל בוקר ומרגיש שאני שם עלי משהו רוחני וגבוה".

יצוין כי בעבר ניסתה תחנת הרדיו גלגל"צ ליצור פרסומת עם פרובוקציה דומה עם תפילין, אולם הסרטון שודר רק בבתי הקולנוע ולא בטלוויזיה, בעקבות פגיעה ברגשות שומרי המצוות.

לא ניתן היה להשיג את תגובת 'מקאן אריקסון'.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד