ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

הסירחון של 'יתד נאמן'

'יתד נאמן' פרסם כתבה עם התבטאויות חריפות נגד התימנים "שהסתובבו עם ענן של ריח קשה שמבשר על בואם מטר וחצי קודם. הבגדים שלהם הריחו חילבה וגם הזיעה". הדיאטנית: לא אמרתי. העיתון: זו טעות ונתנצל

הכתבה ב'יתד נאמן'
הכתבה ב'יתד נאמן'

מי שקרא את עיתון 'יתד נאמן' ביום רביעי לא יכול היה שלא לשפשף את עיניו בתימהון. תחת הכותרת "מזיעים כל הדרך מהמזגן" התפרסמה כתבה של ר. גיל (רחל שטיגליץ) על נושא ההזעה בקיץ.

הכל טוב ויפה, עד שהכתבה החלה לעסוק בקשר בין תזונה והזעה. שם לפתע הכניסה הכתבת מילים פוגעות ומעליבות נגד אוכלוסיית התימנים.

הנה המילים המצוטטות, ככתבן וכלשונן:

"מי שסובל במיוחד מהזעה מלווה ריח, רצוי שימנע ממאכלים המגבירים את הריח", ממליצה הדיאטנית יעל קריב "מדובר בעיקר בתבלינים ומאכלים מזרחיים בעיקר החילבה המותיר על הגוף ריח טיפוסי של זיעה. גם התבלינים הצהובים כמו הקארי מותירים חותם זיעה בדוק. מי שלא לוקח בחשבון את הסיכון משלם, טוענת קריב, שפגשה לא פעם תימנים אותנטיים חובבי החילבה שהסתובבו עם ענן של ריח קשה, שהיא מבשר על בואם מטר וחצי קודם. הבגדים שלהם הריחו חילבה וגם הזיעה. התופעה נמשכה גם בחורף, כשההרגל המסורתי ניכר אפילו על הסוודרים ספוגי הזיעה. הפרשות הגוף המושפעות מהתבלינים דיווחו לכולם על המאכל האהוב, שכולם נאלצו לספוג לאורך היום".

המילים הבוטות הללו הצליחו להכעיס תימנים רבים שקראו את העיתון. אחד מהם אף התכוון להגיש תביעה נגד הדיאטנית ונגד 'יתד נאמן' בעקבת הדברים. כידוע, לפני כחצי שנה קיבלה אישה תימנייה 100 אלף שקל כפיצוי על העלבה מבעלים של בית קפה.

אולם מה שעוד יותר חמור הוא, שהדיאטנית יעל קריב כלל לא אמרה את הדברים הפוגעים.

יעל קריב אומרת ל'בחרדי חרדים': "זה מזעזע. אני לא הוצאתי מילה וחצי בנושא הזה. מימי לא פגעתי באדם אחד ובטח לא בציבור התימני, כאשר אני עצמי גדלתי בשכונת שבזי".

קריב גם מספרת כי שוחחה עם הכתבת, רחל שטיגליץ, וגם היא הודתה בפניה כי הדברים לא נאמרו על ידיה, אלא עסקו בהקשר הכללי של הקשר בין מאכלים לריחות.

קריב פנתה לעורך 'יתד נאמן' בנושא, וזה מצידו התחייב לפרסם מחר הבהרה בולטת שבה יובהר כי לא אמרה את הדברים כלל. כמו-כן, יתנצל העיתון בפני ציבור התימנים שנפגע מהמילים הקשות.

ישראל וורצל, עורך 'יתד נאמן', אישר ל'בחדרי חרדים' כי תתפרסם הבהרה בנושא: "זו היתה טעות. אנחנו נפרסם הבהרה ונסביר מה שהיה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 52 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד