י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

הזוכים במבצע "עשרה כרטיסים חינם" למופע של פריד ושוואקי

ואלו עשרת הזוכים המאושרים שזכו בכרטיס כניסה חינם למופע. הודעה נשלחה לאי-מייל של הזוכים

הזוכים במבצע "עשרה כרטיסים חינם" למופע של פריד ושוואקי



תודה גדולה לכל מאות המשתתפים במבעע עשרה כרטיסים חינם למופע המשותף של אברהם פריד ויעקב שוואקי שיתקיים אי"ה ביום חמישי הקרוב ה-2.8.

מעל ל-120 סיפורים נשלחו למערכת. ישבנו וקראנו את כל הסיפורים, אחד לאחד, ואנחנו חייבים לציין כי הבחירה היתה קשה, קשה מאוד. סיפורים מרגשים וסוחטי דמעות לצד סיפורים משעשעים, שירים מדהימים, חרוזים ומה לא.

אבל.. כמו בכל תחרות, לצערנו יש לנו רק עשרה כרטיסים לחלק ואלו הזוכים המאושרים שלנו (הסדר מקרי לחלוטין).

תגובה מספר 44 - עדי

גולשת ושמה עדי, כתבה לנו מכתב מרגש מאוד שכותרתו: זה טוב לגוף ולנשמה בין השאר כתבה עדי: "אני כולה בחורה צעירה שעכשיו סימה י"ב עובדת כל החופש ונקרעת בעבודות של משק בית חוסכת שקל לשקל נמנעת מלקנות דברים הכרחים כדי שאוכל לממן את הלימודים שלי בשנה הבאה ולקנות מחשב נייד שאהיה חייבת ללימודים בשנה הבאה, אין סיכוי בעולם שאלך להופעה ואשבור חסכון ולו הקטן ביותר, אלא אם אזכה בכרטיס חינם ועל כך לא אפסיק להודות לכם!
הרבה מאד זמן לא ביקרתי בירושלים, אני ילדה מאד רגשנית. כשאני נוסעת לירושלים כבר כשרואים את תחילתו של הר הזיתים אני כולי רועדת ויש לי רעד בלב ודמעות שכמעט יוצאות, וכשאני מגיעה לכותל, הדמעות משתחררות ואני לא מצליחה להפסיק לבכות שם. כזו אני, שוואקי הוא אחד הזמרים שיותר מרגשים אותי אני שומעת אותו ושרה איתו ביחד, מקשיבה למילים ומתנועעת כולי, אני חושבת שהשילוב של שוואקי בירושלים יגרום לי להתרגשות עצומה והתקרבות לבורא,ולא תהיה מאושרת מני אם אזכה! ופה אני מתחיבת בלי נדר לומר "מזמור לתודה" עם פרסום הזכיה. בשורות טובות! וסליחה על האריכות... "

סלחנו לך בהחלט על האריכות עדי. מזל טוב. את הזוכה הראשונה שלנו.

תגובה מס' 29 - שרהל'ה

גם תגובתה של שרהל'ה גרמה לנו לריגושים. כך כתבה לנו שרהלה: "אני בת 17 ואני גרה בצפת...וכששמעתי על ההופעה נורא התלהבתי כי אני מאוד אוהבת את השירים של אברהם פריד ויעקב שוואקי. ואני חושבת שמגיע לי כרטיס חינם להופעה בגלל שאני עברתי את המלחמה שנה שעברה ואני עוד בטראומה מהמלחמה, כל רעש קטן שאני שומעת ישר אני חושבת שזה קטיושה.. ואני חושבת שאולי ההופעה תשחרר לי את הפחד הזה.. אודה לכם מאוד אם תתנו לי כרטיס להופעה כי אני נורא רוצה ללכת ואין לי כ"כ כסף בשביל זה.."

והלואי שהמופע יוכל בקצת להשכיח ממך את המראות הקשים מהקיץ שעבר.

תגובה מס' 81 - אסרף אשר

עוד סיפור מרגש מאוד שייך לתגובה מספר 81, אסרף אשר, שכותרתו היתה: בריא בזכות פריד!!
וכך כתב אשר: "תמיד בשבילי אברהם פריד היה בגדול מכולם!! אך מעולם לא חשבתי כי בזכות שיריו המיוחדים משהו בחיי ישתנה אולי אפילו התהפך,היה זה ביום מר ונמהר אשר גילו אצל אבי את המחלה הקשה, ואני שהורגלתי במנעמי החיים , לא ידעתי את נפשי מרוב צער וכאב, ימיי ולילותי הפכו לכאב גדול מתמשך, לא הצלחתי להתרומם ונפלתי לזרועות היאוש, ואז לאחר כמה ימים קשים הדלקתי לי את השיר "עלה קטן" ופשוט עצמתי את עיניי, התמסרתי כל כולי לשיר ולתוכן המילים,לרגע אפפני אושר ,אשר הייתי זקוק לו כמיים לצמא בימים אלו.ומיני אז החלטתילעשות הכל ע"מ ליהיות שמח ומלא תקווה,זהו ללא ספק שיר חיי, כיום ב"ה אבי החלים, וכל מה שנותר זה ללכת להופעה ולשמוע אותו בהופעה "חיה" ולמלאות עוד קצת חופניים של שמחה ותקווה וזאת כמובן אוכל לעשות בעז"ה ע"י שתתנו לי כרטיס כניסה להופעה תודה רבה, אשר".

מזל טוב אשר ושלא תדעו יותר כאב לעולם.

תגובה מס' 6 - שמחה

גם שמחה נתנה לנו סיפור סוחט דמעות ששווה לקרוא אותו: "לפני כמה שבועות אחי וגיסתי עברו תאונת דרכים קשה ממנה הם יצאו בנס. לקח כחודש ומשהו עד שהם החלימו ממנה, אבל עדיין ישנן כאבים. היות והם מאוד אוהבים את 2 הזמרים האלו ורוצים ללכת להופעה רציתי לקנות להם כרטיסים, אבל אין לי מספיק כסף לכרטיסים ומאוד הצטערתי לגלות שאין ביכולתי לממן להם זאת ( אני עדיין לומדת בתיכון ולכן אין לי כסף משלי בכזה סכום) בהשגחה פרטית ראיתי את ההודעה שלכם והחלטתי לנסות את מזלי, אני באמת חושבת שיותר מכולם מגיע להם זוג כרטיסים שישמחו אותם אחרי התאונה הזאת. אני מקווה שגם אתם תחשבו כך."

והלואי ולא יהיו יותר תאונות דרכים. לכי להופעה שמחה, בתקווה שאכן תהיה לך קצת שמחה בלב.

תגובה מס' 19 - בחורצ'יק

וזה שכתב בעילום שם את תגובה מספר 19, תחת הניק בחורצ'יק, אנחנו רוצים להגשים חלום. בחורצ'יק כתב לנו ככה: "לפני כמה שנים חליתי בסרטן, והגיע לבקר אותי במחלקה האונקולוגית איש מיוחד במינו הרי הוא אברהם פריד, וממש עשה לי שמח בלב שר לי כמה וכמה שירים. הוא שר לי את השיר " עד הנה עזרונו רחמיך.... על כן אברים שפילגת בנו ורוח ונשמה שנתתת באפינו "וכו´. וב"ה לאחר תקופה מחלתי עברה ב"ה וגם התחתנתי לא מזמן. ומאז לא ראיתי את אברהם פריד שבעיני הוא איש מלאך שעזר לי בכח השירה שלו".

מקווים עבורך שהפגישה המחודשת עם פריד תעשה לך הרבה אושר.

תגובה מס' 38 - אליהו תמים

לאליהו תמים, מתגובה מספר 38, יוגשמו שני חלומות תוך שבוע אחד. וזהו הסיפור של אליהו: "לפני כחצי שנה עברתי לגור במדינה מאד רחוקה בדרום אמריקה ושמה צ´ילה הרבה יהדות אין פה וכמובן אין הרבה מוזיקה ובכל זאת גם במדינת ניכר זו מתנגנים להם כאן בבית חמים ונעים (פשוט כאן עיצומו של חורף) שיריהם של פריד ושוואקי אני יכול להבטיח לכם זה עושה טוב על הנשמה הרבה יותר מכשאתה שומע את זה בארץ. זה מזכיר לך את הארץ את המשפחה את החברים אין לתאר.והנה זיכה אותי ה´ להגיע לארץ להשתתף בחתונת אחי הגדול שתתקיים בי"א אב זה יהיה חלום בשבילי להיות בהופעה הזאת".

זכית חביבי (ואולי תציע גם לאחיך לבוא עימך?)

תגובה מס' 9 - טובה רוס

ומה דעתכם על צירוף המקרים הנדיר של הגולשת טובה רוס? כך כתבה לנו טובה: "אני מתגוררת בארה"ב בעיר ליקווד, שלש פעמים בשבוע אני הולכת לחדר כושר שנקרא curve , יום אחד כשנכנסתי לחדר כושר , פיזמתי לעצמי בשקט את השיר של שווקי "מה מה מה ...מה טובו אוהליך יעקב...." ואז ראיתי אישה נחמדה בגיל העמידה עומדת מהצד ומביטה בי בחיוך ובהתרגשות ונצנוצי דמעה בעיניה, כך היא עמדה והסתכלה עלי כמה דקות ארוכות,,,, כשסיימתי, נגשה אלי אותה גברת ואמרה לי: אני אמא של יעקב שווקי והוא הבן השלישי שלי והיא סיפרה לי בגאווה כמה מסיפורי הילדות שלו וכו´ ואני(האמא) זאת שמנהלת את החדר כושר כאן, דעי לך , שריגשת אותי כאשר שמעתי אותך שרה את השיר של הבן שלי. וכן הרבה זמן לא הייתי בארץ ישראל, יש לי חתונה של אחיין יום לפני ההופעה ובעזרת ה´ אני מתכוונת להיות בחתונה , הייתי רוצה לקבל כרטיס חינם(ולבעלי) כדי להנות וכדי לעשות נחת רוח והנאה לאימו של יעקב שווקי כאשר אספר לה אח"כ על חוויות הערב".

בהחלט סיפור מקורי שמקנה לך כרטיס במתנה.

תגובה מס' 73 - liori

וכעת, נעבור לגולשים היצירתיים ביותר שלנו (ולא חסרים כאלו)...

הגולש liori כתב לנו שיר מדהים שלא יכולנו לעמוד בפניו

מגיע לי כרטיסים אחים, כי אני הכי אומלל,
תנו לי מקומות נוחים, ואתם יודעים, זה בגלל...
קניתי אתמול להלוויה פרחים, בכיתי כל היום,
יללתי גם כל הלילה עם אחים, מצבי איום...

רק אני ואני בלבד, חייב לקבל את הכרטיסים,
המעשה שזור בד בבד, ממש מעשה ניסים,
אל תשאלו ארנקי אבד, אין לי כסף בכיסים,
אני מסתובב כמו נווד, כולם אותי מכעיסים...

אני האיש המתאים ביותר, הרי תפור ממש בשבילי הפרס,
אני המוכשר שכל בעיה פותר, גם אבי תמיד כך גרס,
גם בכיתה הייתי תמיד "פנתר", המורה שטיח אדום לי פרס,
ובכל זאת אני קצת מקטר, כי זה כאן התנאי, הכל נהרס...

אכתוב לכם שאני מסכן,
אספר שהסתכסכתי עם השכן,
אומר לכם שאני תמיד עומד הכן
כי הצרות זה תורשתי אצלנו אכן...

אעשה מעצמי צדיק, חוזר בתשובה
אפילו שזה לא מצדיק, ולא שווה תגובה,
אספר שאני דור אחר דור מאדם וחווה
ואפילו אני זה שהמציא את המושג "אהבה ואחווה"

ככה זה כשמציעים כאן כרטיסים חינם להופעה, כל אחד פורס את צרותיו ומעלותיו
זה מפתה, מרגש מאוד אמנם, זו תופעה מוכרת...

אבל חברים, תרגיעו קצת, לכל אחד יש את ה"חבילה שלו", לכל אחד יש צרות, שמחות, סיפורים מרגשים, אח עם בעיה, דוד שהתאלמן, דודה שבוכה

כששומעת את יעקב שוואקי, אחיין ששמע את אברהם פריד והבריא ברגע, סבא שהלך בראש מורם למשרפות תוך שירת אני מאמין בלחן של פריד, ובעיקר

גיס שהוא מהמוצא של יעקב שוואקי, אבל מתפלל בנוסח חב"ד כבר יותר מח"י שנים.

חברים יקרים, אני לא יודע מי יצליח,
אין לי מושג איזו הברקה תבליח.

מעניין באמת מי יהיה הסיפור המוצלח,
או מי יתאר את מצבו הכי מלוכלך...

מי כאן ילחץ ועל איזה כפתור
אני ככל הנראה ככל עם ישראל יעמוד בתור.

אקנה כרטיסים כמו יהודי רגיל
אלא אם כן, יעבוד כאן התרגיל...
מי יודע, אולי בגלל החמשיר ששרבבתי
והחרוזים הרבים שכה אהבתי

המערכת כאן תהיה כל כך מאושרת
ואזכה בכרטיסים עם משפחתי המורחבת...

אז ככה חברים, אני צריך כרטיסים ששה
ארבעה ילדים, ויש גם אשה
והם כל כך אוהבים שירה וזמרה
ובשבילם כאן כתבתי את כל התורה...

שאו ברכה, חברי המערכת. יהפכו ימים אלו לששון ולשמחה, עד לקיום היעוד: ששה כרטיסים להופעה המיוחדת של "לחיים בירושלים".

רק על המאמץ וההשקעה - קבל כרטיס מתנה.

תגובה מס' 122 - המרא_דאתרא

גם הגולש המרא_דאתרא כתב שיר מדליק שמזכה אותו בכרטיס

מורי ורבותי קהל נכבד חשוב ו...נכלם,
בעיקר הכוונה לזה שמוכר עצמו למען כרטיס חינם,

נפלה בחלקי הזכות יוצאת הדופן,
להסתלבט עליכם מלא החופן,

כי מעודי ועד היום הזה,
לא השקעתי בכם ´כהוא זה´,

גם להופעות היותר מלהיבות,
יצרי לא תקף אותי קשות,

כך שאפשר לומר בצורה די ברורה,
אני כנראה לא כ"כ מעריך את השירה,

אני לא חולק על כשרונות הזמרים,
ואף גם לא על ´מולידיהם´ האמרגנים,

אני פשוט אוהב ללגלג,
על מה שאת ה´המון´ מדגדג,

פשוט ככה אני - ציני מלא לגלוג,
שראוי ללימוד לקח - על זה ההיגוג,

וכאן בדיוק הפואנטה של החרוז,
אני להופעה בחינם רוצה לזוז,

ונימוקי בידי במילים מתחכמות,
מדוע שתתנו לי כרטיס חינם להופעות,

כי אחד כמוני יקבל את ´מנתו´
רק אם תשיבו לו ב´מידתו´,

או במילים פשוטות אחרות,
"תנו לי כרטיס" אני אומר ברורות,

כי אז, או אז אכבוש את פני בכלימה,
ואלך להופעה חפוי בגלימה,

ומני אז ועד עולם,
לא אלעג יותר ליושבים באולם,

ואם עדיין לא השתכנעתם,
ולמרות טענותי - אחרים בחרתם,

אזי מחוסר ברירה אסכם הכל במשפט אחד,
מרדכי בן דוד יש רק אחד !!!

מתוך פורום בחדרי חרדים - shik

והכטיס האחרון חביב מגיע אלינו מפורום בחדרי חרדים ושייך לחברה shik. shik סיפרה לנו סיפור מצחיק על חוק מרפי שרודף אחריה ועשתה לנו אתה זה

מדובר בעניין שאני חיה איתו כבר X שנים.

אנחנו לא מחבבים אחד את השני, אבל זה לא שהוא משאיר לי הרבה ברירות.

היו שהאשימו בזה את חוק מרפי.

הם כמובן לא התכוונו לחוק מרפי המקורי.

שהרי חוק מרפי המקורי אומר ש: Anything that can go wrong will go wrong – בתרגום ליידיש: נדפקת? – ככה זה היה אמור להיות. (כל דבר שאמור להשתבש – אכן ישתבש)

אלא שחוק מרפי כמו שאנחנו משתמשים בו כבר מזמן קיבל שדרוגים להסברים אחרים כמו: אם משהו יכול להשתבש בכמה דרכים, הוא ישתבש בדרך שתגרום הכי הרבה נזק. (גם שהשעון מעורר יצלצל לך בתוך האוזן בבוקר, גם תתעצבן עליו, ובעצבים תכבה אותו, גם החצוף הזה ימשיך לנדד אחרי 10 דקות, גם תכבה אותו שוב, או ימשיך לצלצל, אתה תמשיך לכבות, הוא לא ממש יגרום לך *לקום* אלא סתם *לא יתן לישון* גם בסוף תקום עצבני, גם לא תספיק לשתות את הקפה של הבוקר, גם תאחר את האוטובוס, גם תגיע לעבודה מאוחר, תחטוף הערה מהבוס, גם לא יהיה סוכר כשתגיע להכין את כוס הקפה בעבודה, תתפשר על סוכרזית, תגיע למקום שלך, וט-ר-א-ח הלך על הדפים – נשפך הקפה על הכל .. טוב נו, נעצור פה...)

היו שניתחו את חוק מרפי בהסבר ש:אם משהו נופל, הוא יתגלגל לפינה הכי רחוקה.

בדרך לשם הוא ייפול על הרגל שלך.

אבל עזבו, לא זה העניין שמטריד כרגע את הרגל שלי.

מרפי עוד לא הפיל עליה כלום.

אני לוקחת בדר"כ את הפרשנות למרפי לפי החוק הזה:אם פרוסת לחם מרוחה בחמאה נופלת, היא תמיד תיפול עם הצד המרוח כלפי מטה.

בפרשנות הספציפית הזאת כמובן אשם זה שלא מרח את הפרוסה על הצד הנכון, אבל אצלי זה עובד אחרת.

אני באמת לא אשמה.

דוגמאות? לא חסר.

לא ברור למה, אבל תמיד, תמיד, כשאני נכנסת למקום כניסה עם אבטחה שיש שני תורות של מאבטחים. אני מתקרבת, רואה את שני עמודי התורות שוקלת

מי הקצר יותר, מי המאבטח הזריז יותר, ובהחלטה שקולה ורצינית נעמדת אחר כבוד בתור שאמור לזוז מהרררררררררר כמובן וברור לכל, שכמה רגעים אחרי שנעמדתי בתור הזה, האיש שעומד לפני ואמור לעבור תוך שניה כי כמעט אין לו כלום נתקע 5 דקות לבדיקה ביטחונית כי הוא מתווכח עם המאבטח על הכנסת קוצץ ציפורנים. אני מרימה עיניים לתור השני, ותוהה, למה לעזאזל לא נעמדתי שם?!?! (ואז כמובן מרפי ידידי אומר לי : "מותק, אם היית שם, אז שם היה התור. תרגיעי..")

אז כאמור, מאז שאני ילדה, אני זוכרת את עצמי, שההימורים שלי לא משהו, או אם להיות יותר ספציפית, ואני לא סומכת על המזל, אז "אין לי מזל".(חבר'ה,

זה לא פתח לדיון על "אין מזל לישראל" ו"ישראל מעל למזלות" "משמיים" זה לזמן אחר אם תרצו אל תהרסו לי את ה'סיפור;) )

בימי ילדותי, עוד חייתי בתקווה הזאת שהפעם, אבל הפעם הזאת, זה יקרה, ואני אצליח!כל שבוע, העלון השבועי לילדים שהייתי מנויה עליו היה מגיע,

בהתלהבות הייתי ממלאה את התשבצים, ובאדיקות ונאמנות עם המון המון אמונה שהפעם זה יקרה – שולחת. כמובן שמעולם לא זכיתי. (חסך ילדות רציני)

בתיכון, מידי פעם התקיימו החידונים האלה שמדברנים אותך להשתתף בהם כי "כל מי שמשתתפת זוכה" ואללה, אמרתי, הפעם אני אזכה. בהתלהבות חדורה בעצמותי, שמתי פעמי הוירטואליות אל העט והדף ושלחתי לתיבת הפתרונות. כמובן שזכיתי. במחדד. ('ניחומין' - 'כל משתתפת זוכה') כשהפרסים השווים (זה היה הגרלות) היו סט איפור וכל מיני דברים שבהחלט היוו סיבה טובה לגרום לי להחליט, שזהו, אני עם אופציות של אפשרויות זכייה, גמרתי. לא מנסה בכלל.

לא שזה החזיק הרבה מעמד.

המשכתי תמיד לנסות את מזלי.

שכנעתי את עצמי שזה רק בשביל לאתגר את מרפי, ולשבור אותו.הוא כמובן ניצח.

אין לי מושג מתי אצליח (ברור שאצליח, זה רק עניין של זמן) להוכיח ולהוסיף עוד משפט לחוק מרפי (יש 300 כאלה, לא יזיק עוד אחד שלי) שאומר :בדרך כלל חוק מרפי עובד, חוץ מהפעם שלא.

מזמן לא עשו קצת כ"כ בשביל דבר גדול כ"כ.

כרטיס חינם להופעה, תמורת כניסה למשפטי מרפי:)

מזל טוב shik

מזל טוב לכל הזוכים המאושרים. הודעה נשלחה אליכם באמצעות האי-מייל אותו רשמתם

זוכים מופע פריד שוואקי תחרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד