כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

מרחיבים את עזרת הנשים בכותל

ראש עיריית ירושלים אורי לופוליאנסקי הגיש הצעה מחודשת לועדה המקומית לתכנון ובניה, שעל-פיה תורחב עזרת הנשים בכותל המערבי וישמרו הממצאים הארכיאולוגיים

מרחיבים את עזרת הנשים בכותל

עזרת הנשים בכותל המערבי תורחב, וכן יוקם לה גשר קצר. כל הוחלט בוועדה המקומית לתכנון ובניה בעיריית ירושלים. הועדה אישרה השבוע תכנית חדשה לגשר המוגרבים, אשר הציעה הקמת גשר קצר יותר שיאפשר פיתוח נרחב באזור שתחתיו. התכנית הועברה לוועדה המחוזית, כאשר עד הדיון ישלים הצוות המקצועי את פרטי התכנית הנוגעים לנושא השימור ואת התיאומים הסופיים עם הגורמים השונים האחראיים ההקמה בפועל.

הוועדה דנה בתכניות חדשות בעקבות החלטת ראש העיר, אורי לופוליאנסקי, להביא את הנושא לדיון מחודש, וזאת כדי למנוע עיכובים בהקמת הגשר ולאפשר ביצוע הרחבה משמעותית של עזרת הנשים ברחבת כותל. מלבד הגדלת השטח שברחבת הכותל, נותנת התכנית החדשה דגש גם על שמירה הממצאים הארכיאולוגיים החשובים הקיימים בשטח.

יו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובניה, יהושע פולק, ציין כי החלופה לגשר תהיה על התוואי הקודם תוך הרחבת רחבת התפילה ושמירה על הממצאים הארכיאולוגיים, וכי מדובר בתכנית הטובה ביותר אשר הנותנת מענה לכל הצדדים.

על פי התכנית החדשה יוקם גשר מרחף בתוואי הקיים כיום, אשר יסתמך על מספר עמודים מינימאלי שיסודותיהם ישולבו במתחם הארכיאולוגי, כך שלא כל תהיה פגיעה בהם. הגשר המוצע יהיה קצר יותר מתכנית הגשר הקודמת, ישתלב עם הממצאים הארכיאולוגיים הקיימים בשטח, ויאפשר טיפול, שימור, שיקום והגנה על הממצאים. כמו כן פותר הגשר המוצע את בעיית הנגישות והבטיחות באופן ראוי.

לופוליאנסקי אמר כי העירייה פועלת למניעת עיכובים מיותרים בהקמת הגשר, וכי הוא מקווה שהתכנית החדשה אשר נידונה באופן מקיף בכל הדרגים המקצועיים, תאושרר בהקדם על ידי הוועדה המחוזית.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד