ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

סקר TGI: 'יתד נאמן' עולה, 'יום ליום' יורד

בלעדי: נתוני סקר TGI המפולחים למגזר החרדי מראים כי חלה עלייה בחשיפה למהדורת ימי החול של 'יתד נאמן'. זינוק ל'בקהילה', ל'מחנה החרדי' ול'שעה טובה'. 'משפחה' ממשיך להוביל בעיתוני סופ"ש

המהלך של ימי רביעי הצליח. מנכ"ל 'יתד נאמן', יעקב לבין, בכנס המי"ל
המהלך של ימי רביעי הצליח. מנכ"ל 'יתד נאמן', יעקב לבין, בכנס המי"ל



נתוני סקר TGI המתייחסים לעיתונות החרדית מראים על עלייה ל'יתד נאמן' בימי חול בעקבות חלוקת העיתון חינם בימי רביעי, וכן זינוק ל'המחנה החרדי' ועלייה ל'בקהילה' ול'שעה טובה'. מנגד, 'יום ליום' ו'בשבע' יורדים במגזר החרדי.

בעיתונות היומית 'יתד נאמן' ממשיך לרכב על מהפכת המהדורה החינמית בימי רביעי, ומגדיל ב-9.6% את החשיפה לעיתון בימי חול, יחסית לחציון הקודם, כשהוא מגיע ל-40.9% חשיפה במגזר החרדי. בכלל האוכלוסייה העיתון רושם את אחוז החשיפה הגדול ביותר לעיתון חרדי: 5.2% - יותר מ'גלובס' ומתקרב ל'הארץ' (6.8%).

העיתון מצליח למנף את המהפכה גם למהדורת סוף השבוע, בה רושם 'יתד נאמן' עלייה של 5% ומגיע לאחוז חשיפה של 25.2%.

מהדורת ימי החול של עיתון 'המודיע' לא מתקרבת לנתוני 'יתד נאמן'. 'המודיע' יורד מעט ל-26.8% יחסית ל-27.9 בחציון הקודם. מנגד, 'המודיע' מוביל בהפרש קטן על 'יתד נאמן' במהדורת סוף השבוע עם 25.8% (ירידה של 4%).

אגב, בנתונים המתייחסים באופן ממוקד לאוכלוסייה הדתית-לאומית, מוביל העיתון היומי של 'יתד נאמן' בכמעט פי 3 על 'המודיע', כאשר 'המודיע' עם 0.9% בלבד ו'יתד נאמן' עם 2.9%.

לאחר הירידה הגדולה בסקר הקודם בחציון האחרון של 2006, שומר עיתון 'משפחה' על יציבות הפעם ומגיע ל-28.9% בסקר הנוכחי. העיתון עדיין שומר על מעמדו כעיתון החרדי בעל התפוצה הגבוהה ביותר במהדורת סוף השבוע.

המתחרה הגדול של 'משפחה', עיתון 'בקהילה', עולה ב-6.2% ומגיע לאחוז חשיפה של 20.5% בציבור החרדי.

עיתון 'יום ליום' רושם ירידה משמעותית. ביטאון ש"ס יורד ב-20% יחסית לחציון האחרון של 2006 ומתייצב על 6.4% במגזר החרדי.

עיתון 'שעה טובה', שעבר שינויי בעלות לאחרונה, רושם עלייה של 10% יחסית לחציון האחרון של 2006 ונקרא על-ידי 6.5% מהציבור החרדי.

עיתון 'בשבע' שומר על כוחו באוכלוסייה הדתית-לאומית והכללית, אולם במגזר החרדי הוא צונח ב-16% ועומד על 14.4% חשיפה.

בקרב מקומוני בני-ברק נתוני TGI מספקים נתונים לא וודאיים, וככל הנראה הם דורשים תיקון (ראה הערה בסוף). כך לדוגמה, עיתון 'קול העיר' של רשת 'קו עיתונות דתית' רושם צניחה של 25% יחסית לחציון המקביל אשתקד ומתייצב על 18.2%. כך גם עיתון 'ארבע כנפות', שבאופן לא ברור זכה לאחוז חשיפה חסר פרופורציה בסקרים האחרונים, ובסקר הנוכחי רושם צניחה של 30%, כאשר הוא עומד על 16.3% חשיפה.

העיתון המפתיע בסקר הנוכחי הוא 'המחנה החרדי', שרושם זינוק של 33% ומגיע ל-6.4% חשיפה במגזר החרדי.

ואם חשבנו שצניחת אחוזי החשיפה נוגעת רק למדיה המודפסת, הרי שגם רדיו 'קול-חי' רושם ירידה באחוז ההאזנה. הרדיו החרדי יורד בכמעט 6%, ועומד כיום על 24.9% האזנה במגזר החרדי. גם במגזר הדתי-לאומי יורד הרדיו באחוזי ההאזנה. עם זאת, בכלל האוכלוסייה שומר הרדיו על כוחו ואף מתחזק מעט.

אם אתם אנשי מערכת מאחד העיתונים המוזכרים כאן, וכאבתם לשמוע כי העיתון שלכם רשם ירידה, הנה הסתייגות: גם אנשי TGI יודעים כי הסקר הנוכחי, שנערך על כל אוכלוסיית מדינת ישראל, אינו מצליח לפלח בברור מוחלט את המגזרים במדינת ישראל.

בעקבות כך, כפי שדווחנו בעבר, איגוד חברות הפרסום במשותף עם TGI מתכוון לצאת עם סקר ממוקד רק למגזרים הרוסי, ערבי וחרדי במדינת ישראל. נתונים אלו אמורים להיות מדויקים יותר ויציגו את התמונה המלאה לגבי אחוזי החשיפה לעיתונות החרדית. ככל הנראה, כבר בסיום 2006 יערך סקר מקיף ממוקד על המדיה החרדית.

העיתונים המובילים בסופי שבוע


1. משפחה 28.9%
2. המודיע 25.8%
3. יתד נאמן 25.2%
4. בקהילה 20.5%
5. שעה טובה 6.5%
6. המחנה החרדי 6.4%
6. יום ליום 6.4%


(הידיעה עודכנה בשעה 22:13)
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד