ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024

פרשת 'חפציבה': חשד למעשים פליליים חמורים

עיתון 'המודיע' חושף מחר כי 'חפציבה' מכרה דירות בבית שמש על קרקעות שטרם נרכשו - בניגוד לחוק. אחד המשווקים: "אם נספר הכל, בעז יונה ישב כל חייו בכלא". המשטרה פתחה בחקירה

חרדים בפרויקט 'חפציבה' בבית שמש. צילום: 'מרכז העניינים'
חרדים בפרויקט 'חפציבה' בבית שמש. צילום: 'מרכז העניינים'

אם מישהו שאל את עצמו האם באמת התנהלות חברת 'חפציבה' היתה כושלת או שמא גם פלילית, הנה מגיעה התשובה. הכתב הכלכלי של עיתון 'המודיע', אברהם גרובייס, חושף מחר כי בחלק ממכירות הדירות של 'חפציבה' נעשו מעשים פליליים לחלוטין.

על-פי המידע, המגובה במסמכים שבידי 'המודיע', חברת 'חפציבה' מכרה דירות בבית שמש על קרקעות שכלל עוד לא נרכשו על ידיה. החברה נטלה את כל הכסף במזומן לדירות, בניגוד לחוק המאשר במקרים כאלו לקבל רק 15%.

בחוזה עצמו של רכישת הדירה נאמר במפורש (סעיף 3 בנספח) כי "החברה הודיע לרוכש כי טרם הושלם הליך רכישת הזכויות בקרקע וכי טרם נחתם הסכם עם בנק מלווה לפרויקט".

מדובר על מגרש 107 ברמת בית שמש, שבו 'חפציבה' עוד לא רכשה את הקרקע. למרות זאת, היא מכרה בו כבר את כל הדירות לכ-150 רוכשים. בחוזה נאמר במפורש כי עד לסיום הליכי רכישת הזכויות בקרקע לא ישלם הרוכש סכום העולה מעל 15% מהקרקע, זאת משום שאסור על-פי חוק לשלם מעבר לכך אם אין בטוחות. אולם למעשה, חלק מהרוכשים שילמו 90% מראש, וקיבלו על כך חשבוניות וקבלות. כאמור, מדובר על מהלך פלילי לחלוטין. בהתייעצות של הרוכשים עם עורכי דין המליצו להם אלו לפנות מיד למשטרה.

אחד מהמשווקים הבכירים של 'חפציבה' במגזר החרדי התבטא לכתב 'מרכז העניינים' כי "אם נגלה את כל מה שיש לנו, בעז יונה ישב כל חייו בכלא".

בתוך כך נמסר הערב כי המשטרה והרשות לניירות ערך פותחות בחקירה נגד 'חפציבה' בחשד למרמה והפרת אמונים. זאת בעקבות טענת הבנקים כי בכירים בחברה שלשלו לכיסם את התשלום על הדירות מהרוכשים ולא העבירו לחשבונות הבנקים המלווים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד