כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

נהג אוטובוס "חטף" חרדי וישלם פיצוי

תושב אלעד רק רצה לנסוע כמה תחנות, אבל נהג חברת 'אגד תעבורה' כלא אותו וסרב להורידו עד לירושלים. בית המשפט פסק תשלום פיצויים של עשרת אלפים שקל והתנצלות בעיתון 'חדשות אלעד'

בית כלא על גלגלים. צילום אילוסטרציה
בית כלא על גלגלים. צילום אילוסטרציה

הנוסע נכלא, 'אגד תעבורה' תשלם: בית המשפט לתביעות קטנות בפתח-תקווה, חייב את חברת האוטובוסים 'אגד תעבורה' לשלם סך של עשרת אלפים שקל לנוסע שנכלא על ידי נהג החברה.

ראשיתו של סיפור ביום שישי בתאריך 20.10.06 בעת שמיכאל גרוסברגר מאלעד, שעלה עם בנו בן הארבע לנסיעה פנים עירונית בתוככי היישוב. הוא מצא את עצמו לפתע בסופה של הנסיעה ב...ירושלים, לאחר שנהג האוטובוס בקו 277 מאלעד לירושלים, סירב להורידו בתחנות הפנים עירוניות על אף בקשותיו החוזרות ונשנות. הנוסע הגיע בעל כורחו לירושלים, ונאלץ לשוב לאלעד במונית, על מנת להספיק להגיע לביתו לפני כניסת השבת.

בתגובתה לאחר מעשה לעיתון המקומי 'חדשות אלעד', שחשף את הפרשה, טענה חברת 'אגד תעבורה' כי מדובר בנוסע אלים, בעל רקע בעייתי ידוע וכי גם בנסיעה האמורה הוא סירב לשלם ולא הסכים לרדת בתחנות הפנימיות.

גרוסברגר בתגובה הגיש לבית המשפט לתביעות קטנות בפתח תקווה תביעה כנגד חברת האוטובוסים וכנגד הנהג. בכתב התביעה הוא טען כי מעשי הנהג מהווים כליאת שוא וחטיפה וכי החברה בתגובתה הוציאה את דיבתו רעה.

בדיון מקדמי שנערך השבוע, הבהיר השופט (בדימוס) גבריאל שטרסמן כי הוא מקבל את גרסת התובע. בעקבות דבריו, הביעו הצדדים את נכונותם לקבלת פסק-דין בדרך של פשרה, והשופט הכריע כי החברה תשלם לנוסע סך של 10,000 שקל ובנוסף, תשלח לנוסע מכתב התנצלות שיפורסם גם בעיתון 'חדשות אלעד'.

מעבר להשתת הפיצוי הכספי, הבהיר השופט במילים חריפות את דעתו על המעשה עצמו: "ביהמ"ש חייב לציין, שבפועל מדובר כמעט במעשה חטיפה, מעבר לכליאה שלא כדין שנגרמו לתובע ולבנו. אין זה מעשה של יום יום, שאדם עולה לאוטובוס, מבקש לנסוע תחנות ספורות ונאלץ לנסוע עם בנו בן הארבע מאלעד לירושלים כך שהספיק לחזור לביתו לפני כניסת השבת במונית מיוחדת".

באלעד מקווים כי אם לא בעקבות המעשה עצמו, לכל הפחות בעקבות פסק-הדין החד משמעי, תתעשת החברה ותשפר את שירותיה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד