כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

חשמל כשר בשבת - לא בתקופה הקרובה

לפני 8 חודשים הודיע משרד התשתיות כי הוא נערך לייצור חשמל ללא חילול שבת. אבל בחברת החשמל כלל לא קיבלו אישור לפרויקט ואומרים כי "עד היום הנושא טרם נידון"

הכל דיבורים. בנימין בן אליעזר
הכל דיבורים. בנימין בן אליעזר

משרד התשתיות הלאומיות, בראשות השר בנימין בן אליעזר, הוציא השבוע הודעה לתקשורת כי הוא מאיץ את ההכנות לקראת הפעלת חשמל ללא חילול שבת.

מדובר על יוזמה להפעלת החשמל בשבת במערכת אוטומטית, כאשר יגויסו לחברה 150 עובדים שאינם יהודיים. זאת במטרה להפסיק את פעילות הגנרטורים השכונתיים בציבור החרדי.

כבר לפני כ-8 חודשים הודיע משרד התשתיות על אימוץ היוזמה, אולם בינתיים לא נעשה דבר. רק לאחרונה התקיימה פגישה ראשונית בנושא, בהשתתפות השר לענייני דתות, יצחק כהן, ובכירי משרד התשתיות.

מהודעת המשרד שנמסרה השבוע ניתן היה ללמוד כאילו כבר בשבת הקרובה ניתן להפסיק את פעילות הגנרטורים. "השר בן אליעזר הנחה את הגורמים הנוגעים לנושא להתחיל בעבודה מיידית ומאומצת לטובת קידום העניין", נאמר בהודעה, "השר בן אליעזר הנחה את המחלקה המשפטית במשרד התשתיות הלאומיות לקדם בהקדם את תזכיר החוק; במקביל, הרשות לשירותים ציבוריים – חשמל , תקבע מה המשמעות הכלכלית של המהלך והשפעתו על התעריף; ואילו חברת החשמל, מצדה, תפעל להפיכתה של המערכת לאוטומטית יותר מחד, ובה בעת תפעל לגיוס כח אדם לא יהודי שיתפעל את המערכת".

אלא שהודעה לתקשורת לחוד ומציאות לחוד. בחברת החשמל אומרים כי כלל לא קיבלו הוראה בכתב ואישור לפעול לקידום הענין. בהודעת החברה שפורסמה בעיתון 'המודיע' נאמר כי החברה מקדמת בברכה את החלטת משרד התשתיות, אולם "אישור השר ניתן בעל-פה רק ביום ב', והחברה עדין לא קיבלה אישור בכתב להתקדם בנושא אספקת חשמל בשבת".

עוד מסרו בחברת החשמל כי "מדובר בהערכות מורכבת שכוללת קליטת עובדים, הכשרתם, רכישת מערכת אוטומטית והתאמתה וכד'. כמו כן, על-פי הנחיות השר הנושא אמור לקבל ביטוי בתעריף החשמל בשל העלויות הגבוהות הכרוכות בביצועו. עד היום הנושא טרם נידון. מכאן שהתנעת הפרויקט אינה צפויה בתקופה הקרובה. חברת החשמל תעשה כל מאמץ לקדם את הנושא".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד