ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

המתנדב המבוגר ביותר: בן 78

חשבתם שבארגוני ההצלה מתנדבים רק צעירים עם מרץ נעורים? אז חשבתם. מבדיקה סטטיסטית של 'איחוד הצלה' עולה כי הגיל הממוצע עומד על 43, ולחלק מהמתנדבים יש גם נינים

לא לצעירים בלבד. מתנדבי 'איחוד הצלה'
לא לצעירים בלבד. מתנדבי 'איחוד הצלה'

הפתעה במשרדי 'איחוד הצלה': עם סקירת מאות טפסי ההצטרפות של מתנדבים מכל רחבי הארץ עלו תוצאות מפתיעות באשר לגילם של המתנדבים. נמצא כי הגיל הממוצע של המתנדבים אינו צעיר כפי שחשבו עד כה, אלא עומד על 43. עוד עולה, כי לעשרות רבות משמונה מאות מתנדבי 'איחוד הצלה' יש נכדים ולחלקם אף נינים.

"הפתיעה אותנו ההעובדה שממוצע גיל המתנדבים בארגון הוא מבוגר יחסית לצורת ולאופי ההתנדבות הנדרשות ממתנדב הצלה - ריצה למקרי חירום, ביצוע פעולות החייאה הדורשות מאמץ רב, וכמובן התנדבות סביב השעון", אומר ירח טוקר, דובר הארגון.

רק שלושים אחוז מקרב המתנדבים הם מתחת לגיל 30. נתון מפתיע נוסף מצביע על גילו של המתנדב המבוגר ביותר ב'איחוד הצלה' העומד על 78. המתנדב, למרות גילו, עדיין פעיל ומסייע רבות בהצלת חיי אדם.

"תוצאות המבדק הינן גם התשובה לאלו החושבים כי ההתנדבות בהצלת חיים נועדה אך ורק לצעירים המחפשים פורקן למרצם. אם הגיל הממוצע הוא 43 והמתנדב המבוגר ביותר הוא בן 78 - מכאן שיש מקום ב'איחוד הצלה' למתנדב בהצלת חיים בכל גיל שמעוניין להצטרף", אומר טוקר.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד