י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

עיריית בני ברק נגד שמחת בית השואבה בחוצות

בעקבות הוראת הרבנים, מודיעה עיריית בני ברק: לא נאפשר קיום מופעים ואירועים ברחבת בניין העירייה ולא נסייע בידי מארגנים בקיום מופעים ציבוריים ברחובות או בגינות

עיריית בני ברק נגד שמחת בית השואבה בחוצות
מנח זרקא

ישכר פרנקנטהל, ראש עיריית בני ברק, הודיע כי העירייה לא תאפשר קיום מופעים ואירועים ברחבת בניין העירייה ולא תסייע בידי מארגנים בקיום מופעים ציבוריים ברחובות או בגינות, וזאת בעקבות הוראתם של גדולי התורה בנושא.

לפני ימים אחדים פורסמה ברבים מודעה מטעם חשובי מורי ההוראה ופוסקי ההלכה, כי נוצר מצב של ארגון שמחות ואירועים כמו שמחת בית השואבה בחול–המועד סוכות והקפות שניות במוצאי שמחת תורה ברחובות עיר, שגרמו פעמים רבות לתערובת ולמכשול גדול.

במודעה מציינים הרבנים, כי יש באירועים מסוג זה סכנה רוחנית, ומשום כך נאסרו גם ערבי שירה בכל צורה שהיא. בעקבות זאת, קבעו שאין לארגן, בשום פנים ואופן, שמחות ואירועים כשמחת בית השואבה והקפות שניות ברחובות ובגינות, וכי ניתן לארגנם רק בבתי כנסת עם עזרת נשים נפרדת לחלוטין, או בתוך אולמות נפרדים, ולמנוע תערובת בכניסה וברחבה.

ראש העיר הודיע, בעקבות זאת, למארגני אירועים, כי העירייה לא תאפשר קיום הקפות שניות ברחבת העירייה כפי שהשתתפה בהן בשנה שעברה ולא תאשר כל אירוע מסוג אחר ברחבת בניין העירייה. העיריה גם לא תסייע כספית ובכל דרך אחרת לאירועים שיהיו בניגוד להוראות הרבנים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד