כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

מרדכי אייזנברג הכניע את 'תנובה'

יצרנית המזון תסמן חלב נוכרי על מוצריה בהתאם להוראות הרבנות. עם פתיחת המאבק של 'התנועה להגינות שלטונית' בנושא, לפני שנה וחצי, התנגד הרב של 'תנובה' לסימון

עו"ד מרדכי אייזנברג. ניצחון
עו"ד מרדכי אייזנברג. ניצחון

חברת תנובה נכנעה לתנועה להגינות שלטונית: החברה הודיעה כי החליטה לסמן רכיבי חלב נוכרי על מוצריה החל מ-2008 בהתאם להנחיות שיינתנו על-ידי הרבנות הראשית ובכפוף לסימון מקביל של שטראוס. ההחלטה הושגה כפשרה בתביעה ייצוגית שהוגשה נגד תנובה. זאת למרות שבתחילה הרב של 'תנובה' התנגד.

התביעה של התנועה להגינות שילטונית פורסמה לראשונה באתר 'בחדרי חרדים'.

בתביעה, שהוגשה לפני כשנה בסכום של חצי מיליארד שקלים, טען התובע, צבי הרש יצחק פינצ'וק, שיוצג על-ידי עורכי הדין עפר לרינמן ומרדכי איזנברג מהתנועה להגינות שילטונית, כי תנובה לא מציינת שחלק ממוצריה מכילים חלב נוכרי ומטעה בכך את הציבור הדתי שאינו צורך אותו מטעמי כשרות. בתביעה נטען שתנובה מסמנת חלב נוכרי בתכולת המוצר, כ"חלבוני חלב", וזאת בניגוד להוראות הרבנות, שנותנת לה הכשר.

תנובה נהגה עד כה לפרסם לציבור את שמות המוצרים בכשרות רגילה המכילים רכיבי חלב נוכרי אך לא סימנה זאת על מוצריה.

על-פי הרבנות הראשית לישראל, מוצרים שבכשרות רגילה המכילים רכיבי חלב נוכרי הינם מוצרים כשרים לכל דבר ועניין. הרבנות דנה לאחרונה בנושא וקבעה עקרונית כי בכוונתה לדרוש מכל יצרני המזון בישראל לסמן מוצרים בכשרות רגילה המכילים רכיבי חלב נוכרי החל ממרס 2008.

ציבור הצרכנים המקפיד על הידורים כשרותיים שונים צורך ממגוון מוצרים בכשרות למהדרין, אשר בהם אין כל חשש להימצאותם של רכיבי חלב נוכרי כלשהם.

את תנובה ייצג בהליכים עורך דין אייל דורון ממשרד ש. פרידמן ושות'. ההסכם בין הצדדים הובא לאישור בית המשפט.

קישורים:
הפרסום הראשון בפרשה: שערוריית חלב עכו"ם ב'תנובה'
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד