י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

אלבום הבכורה של יונתן רזאל: "סך הכל"

בבוקר הוא אברך בכולל בסנהדריה, בשעות אחה"צ הוא כותב מוסיקה ועיבודים, ובערב הוא מנגן. על ההפקה של האלבום החדש חתום אביתר בנאי. להאזנה

סך הכול, האלבום
סך הכול, האלבום

יונתן רזאל, בן 34, שחתום על הפקות ועיבודים רבים בתחום המוזיקה בישראל, משיק בימים אלה את אלבום הבכורה שלו - "סך הכל".

סדר יומו כולל לימוד תורה בשעות הבוקר, כאברך מן המניין באחד הכוללים החשובים בשכונת סנהדריה בירושלים, אחר הצהריים הוא כותב מוסיקה ועיבודים, ובערב הוא מנגן ומופיע בארץ (ובחו"ל). למרות שמרבית הטקסטים באלבום שאובים מהמקורות והתפילה היהודית, האלבום החדש שגדוש בשירי אמונה ובתפילות פרטיות וכלליות, אינו אלבום של מוסיקה יהודית או חסידית רגילה.

צלילי "סך הכל" התקבלו באהדה גם על אוזניים שאינן דתיות והמוסיקה נחשבת למוסיקה ישראלית מקורית. שיריו אף מנוגנים בפליי ליסט של גלגל"צ.

רזאל החל את דרכו כנגן פסנתר וצ'לו מחונן, שירת בצה"ל כמעבד להקות צבאיות והמשיך כמעבד ומנצח של תזמורת רעננה והתזמורת הקאמרית הישראלית ובשיתופי פעולה עם מוסיקאים ישראלים. כמו כן ניצח על תזמורות בחו"ל.

מאידך, בימים הנוראים יוצא רזאל לשמש כחזן בקהילה היהודית באוסטרליה וכותב מוסיקה לאומנים חסידיים מוכרים כמו דוד גבאי ונוספים. שילוב מרתק של קודש וחו"ל.

האלבום החדש, "סך הכל", עליו עבד בשנים האחרונות, כולל שירים מקוריים ושירי קודש שמלווים אותו כמעט מכל התקופות והמקומות שעבר בהם – בפנים כבחוץ. בדיסק החדש שלשה קטעים שכתב המבוססים על התפילות בימים הנוראים, וכן שירים מקוריים שהם בעצם תפילות אישיות מזומרות.

הפסנתר באלבום הזה דומיננטי מאוד, השירה מושפעת רבות ממוסיקה קלאסית, מוסיקת פיוטים ואפילו מוסיקת רוק. עם הזמן, ובמיוחד לאחר שהצטרף אליו להפקה המעבד אביתר בנאי, חברו הטוב, קיבל האלבום את הגוון המיוחד והארומה המרגשת.

את הדיסק הפיקה ומפיצה חברת התו השמיני.

את יחסי הציבור במגזר הדתי והחרדי עושה חטיבת המוסיקה של קומיוניק בבעלות ציפי בקר וקובי סלע.

קישורים:
להאזנה לשיר את פניך ה אבקש (תהילים כז, ח)
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד