ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024

האוטובוסים איחרו? אגד תפצה נוסע ב-1,200 שקל

בית המשפט לתביעות קטנות בירושלים חייב את אגד לשלם פיצוי בסך 1,200 שקל לנוסע, בשל ארבעה מקרים בהם איחר האוטובוס ב-40 דקות עד שעה

ממתינים לאוטובוס. צילום אילוסטרציה
ממתינים לאוטובוס. צילום אילוסטרציה

בית המשפט לתביעות קטנות בירושלים חייב את חברת התחבורה אגד לשלם פיצוי בסך 1,200 שקל לנוסע, בשל ארבעה מקרים בהם איחר האוטובוס ב-40 דקות עד שעה. השופטת מרים ליפשיץ-פריבס (שמונתה לשפיטה לפני כשלושה חודשים), קבעה כי האחריות למתן השירות ולמחדלים בו מוטלת על אגד בלבד. כך מדווח אתר 'גלובס'.

שמואל מגנצא טען בתביעה שבארבעה מקרים נאלץ להמתין להגעת אוטובוס של אגד, היוצא או חוזר לביתו, המצוי בגוש עציון. לדבריו, אגד היתה צריכה לפחות להודיע על השיבוש בנסיעות באתר האינטרנט שלה, כדי להקטין את הנזק.

עיקר הגנתה של אגד נגע לכך, שהיא נתונה בין הפטיש לסדן. לטענתה, היא מחויבת להסיע למקומות כמו גוש עציון באוטובוסים ממוגנים. אלא שעם חלוף השנים עליה לחדש את צי הרכב הממוגן, והיעדר מימון ודאגה מספקת מצד משרד הביטחון, לביצוע המיגון לפי חובתו, מותיר אותה עם צי רכב ישן, שמתקלקל באופן תדיר בשל בלאי הרכבים, וזה הגורם העיקרי לעיכובים. רק ב-2007, טענה, יצאו 20 אוטובוסים מהשירות.

השופטת קבעה ש"לוח זמנים הוא למעשה הזמנה של אגד לתושבים ולנוסעים אחרים להשתמש בשירותיה. על לוח הזמנים יש להקפיד, ואגד מחויבת לו. פרסום לוח זמנים בידיעת אגד כי אין לה די רכבים לביצוע כל הנסיעות במועדן, כי אם חלק בלבד, יש בו כדי 'הטעיה'".

היא הוסיפה שלאדם הזקוק לתחבורה ציבורית "עומדת הזכות לדעת כמעט בוודאות, שבהגיעו בזמן לתחנה, לפי לוח הזמנים של אגד, ייאסף בשעה היעודה, כך שיוכל להגיע בשעה צפויה ומתוכננת למקום יעדו. התובע צורך את השירות מהנתבעת בלבד, ואין מעניינו קשייה של הנתבעת לאכיפת התחייבויות להן היא טוענת, של גורמים אחרים כלפיה, גם אם הללו נכונות".

היא ציינה שלמגנצא נגרמה עוגמת נפש של ממש, משום שהמתין זמן רב לאוטובוס עם תינוקות וכבודה, לעיתים אף סמוך לכניסת השבת. היא פסקה לו את הפיצוי עבור "אובדן הזמן, אי-נוחות, הדאגה וטרחה", וחייבה את אגד גם בהוצאות בסך 350 שקל.

לנוכח טענות אגד בנוגע להתנהלות משרדי הממשלה הרלוונטיים, היא הורתה להעביר את ההחלטה למנכ"לי משרד התחבורה והביטחון.

באחרונה, מדווח 'גלובס' הוטלו גם קנסות בהליך פלילי על אגד וחברות תחבורה נוספות, שלא עמדו בלוח הזמנים, לאחר שבמשרד התחבורה שינו מדיניות והחליטו להגיש כתבי אישום בנושא. עם זאת, נדיר שנפסקו פיצויים בתביעות אזרחיות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד