י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

צה"ל המציא "התרעה לפיגוע" ופינה מתיישבים בחג

דרישה מהרמטכ"ל לחקור את חילול החג ההמוני בליל ראש השנה במהלך פינוי תושבי חומש. כוחות הביטחון פינו את המשפחות באמצעות רכבים לאריאל ומשם לשבי שומרון. ח"כ אריה אלדד: "מעשה נבלה"

פינוי. צילום אילוסטרציה
פינוי. צילום אילוסטרציה


ח"כ אורי אריאל דורש מהרמטכ"ל גבי אשכנזי לחקור את חילול החג ההמוני בליל ראש השנה במהלך פינוי תושבי חומש.

כוחות הביטחון פינו ביום רביעי, לאחר שנכנס החג, עשרות אזרחים שעלו ליישוב החרב חומש שבצפון השומרון, ותכננו לחגוג במקום את החג והשבת.

עם סיום תפילת החג ולפני הסעודה פשטו עשרות שוטרים, חלקם ללא תגים, על היישוב ההרוס והחלו לגרש את המשפחות מהמקום. תחילה קראו המפקדים בשטח ליושבים במקום להתפנות מרצון מאחר וקיימת במערכת הביטחון התרעה לבצע פיגוע במקום.

אנשים רבים, חלקם נושאי נשק, החלו להימלט מהמקום. אלה שנותרו אמרו לכוחות כי אם קיימת התרעה הרי שעל צה"ל להקים מחסומים ולמנוע את הגעת המחבלים למקום ולא לרוקנו. לבסוף, השוטרים פינו את המשפחות באמצעות רכבי בטחון וביקשו להוריד אותם בתחנת המשטרה באריאל.

רבים הביעו את זעמם על ההחלטה להורידם בעיר אריאל. "לא יתכן שיפנו אותנו, עם ילדים ותינוקות ויזרקו אותנו במקום ללא אוכל כאשר יש לנו עוד חג ושבת זהו חוסר אחריות". בתחנת המשטרה הבינו כי יהיה קשה להעביר את החג עם המשפחות בתוך המבנה ואלה הוחזרו לישוב שבי שומרון לפנות בוקר.

בראש השנה עצמו, לאחר שהורדו גם נושאי הנשק, החליטו שאר האזרחים שנותרו בחומש לרדת מהמקום בשל הסכנה לחיי אדם. הם ציינו כי לאחר שלא נותר איש בחומש הודיעו בצבא במפתיע כי "ההתרעה לפיגוע הוסרה".

ח"כ אריאל מזכיר כי לאחר אירועי חוות גלעד ב-2002 התחייב הצבא שלא להוליך שולל יותר בסוגיית הפעלת כוחות מבצעיים בשבתות ובחגים. אריאל דורש מהרמטכ"ל לחקור את הפרשה ולהדיח את האחראים להונאה ולחילול החג.

ח"כ אריה אלדד, יו"ר שדולת חומש תחילה, ידרוש דיון בכנסת בנושא פינוי המתיישבים בחומש במהלך ראש השנה, שבוצע באמתלה שקיימת התרעה לפיגוע במקום. "תפקידו של צה"ל הוא להבטיח את הביטחון ולא לפנות יישובים מאוימים. זהו מעשה נבלה שנועד לגרום לחילול החג הקדוש, ונעשה מתוך חוסר התחשבות מוחלטת לקודשי העם היהודי".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד