י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

נמשכת התפרצות החצבת במגזר החרדי

שני תינוקות בני כ-9 ו-11 חודשים, מבית שמש וירושלים, אובחנו בימים האחרונים ב'בקור חולים' כחולי חצבת. הרופאים: לחסן את הילדים שטרם חוסנו

תינוקות בביקור חולים. צילום אילוסטרציה
תינוקות בביקור חולים. צילום אילוסטרציה

שני תינוקות בני כ-9 ו-11 חודשים אובחנו בימים האחרונים בבית החולים "בקור חולים" כחולי חצבת, ברמת וודאות גבוה.

התינוק הראשון, בן 11 חודשים, הגיע לבית החולים בערב ראש השנה עם חום, פריחה וקשיי נשימה. תינוק זה נדבק ככל הנראה מאימו שחלתה בחצבת לפני מספר שבועות.

המקרה השני אובחן אמש. סמוך לשעה 00:00 הגיעה תינוקת כבת 9 חודשים לחדר המיון של בית החולים "בקור חולים" עם סימפטומים דומים (חום ופריחה). גם כאן האבחנה קרוב לוודאי היא כי התינוקת חלתה בחצבת. גם במקרה זה הסבירות היא שהתינוקת נדבקה ככל הנראה משלושת אחיה שאף הם חלו במחלה בחודש האחרון.

שני התינוקות שולחו לביתם במצב טוב עם המלצה למעקב והשגחה בימים הקרובים ולהימנע מיציאה מביתם, על מנת לעצור את ההדבקות במחלה כתוצאה ממגע עם החולה.

רופאי "בקור חולים" קוראים להורי תינוקות בני כשנה, שטרם חוסנו והגיעו לגיל החיסון שנקבע ע"י משרד הבריאות להזדרז ולחסן את בניהם ובנותיהם ובכך למנוע סיכונים מיותרים העלולים להיגרם כתוצאה מהמחלה.

הסימפטומים המוכרים לרופאים, כסימפטומים המצביעים על חשד להדבקות בחצבת אצל תינוקות, הינם בדרך כלל חום גבוה עד בינוני, קשיי נשימה ופריחה שמתחילה בדרך כלל בפנים ומתפשטת לשאר הגוף.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד