ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024

אחרי החגים: גל התייקרויות נוסף של מוצרי מזון

הספקים דורשים להעלות את מחירי המוצרים בעקבות ייקור החשמל, הנפט והחיטה. החלב הגולמי מתייקר ב-8 אחוז.‬ צפויה עלייה נוספת גם במחירי הלחם

אחרי החגים: גל התייקרויות נוסף של מוצרי מזון

גל התייקרות מוצרי המזון צפוי אחרי החגים, מה שיפגע חמורות בעניים וינחית מכה נוספת לכל השכבות החלשות.

אחרי הקמח, הלחם, הפסטה, החשמל והביצים, מגיע שוב תורו של החלב. לאחר החגים צופים ברשתות המזון התייקרויות, וזאת בעקבות עלייה במחירי חומרי הגלם בתעשיית המזון. מדובר בעיקר בעלייה במחירי הנפט ובמחירי הגרעינים.

בענף המזון סבורים כי צפויה התייקרות נוספת בכל מוצרי הבצק בשיעור של כ־‭.10%‬ עוד טוענים בענף המזון כי התייקרות החשמל תביא גם היא לגל התייקרויות נוסף.

העלייה במחירי המספוא והתערובות צפויה לגרום להתייקרות משמעותית נוספת של החלב הגולמי, לדברי יצרני החלב, תהיה עלייה של ‭7.8%‬.

יש לציין כי בעקבות התייקרות החלב הגולמי ברבעון השלישי בשיעור של כ־‭4%‬ התייקרו מחירי מוצרי החלב המפוקחים ב־‭,3.8%‬ ואחריהם התייקרו בשיעורים דומים גם מוצרי החלב הלא מפוקחים. מחירי החלב המפוקחים מעודכנים אחת לשנה, כך שלא צפוי בשלב זה עדכון נוסף. עם זאת, גורמים בענף החלב מסרו כי לאור ההתייקרות המשמעותית הצפויה במחיר החלב הגולמי שמשלמות המחלבות לרפתנים, צפוי לחץ של המחלבות להסיר את הפיקוח לחלוטין מעל מחירי החלב לצרכן.

בעקבות המשך עליית מחירי הדלק בעולם והגעת מחיר חבית נפט לשיא חדש, יעודכנו מחירי הטיסות באל על מ־23 בחודש. מחירי הטיסות ליעדים קרובים יעלו ב־5 דולרים לכיוון אחד, ליעדים בינוניים ב־9 דולרים וליעדים רחוקים ב־16 דולר לכיוון.

במהלך הימים הקרובים תאפשר אל על לציבור הנוסעים לרכוש כרטיסים במחירים הישנים, בטרם ייכנסו המחירים החדשים לתוקף.,
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד