י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

יום כיפור: יותר גולשים באינטרנט מאשר בשנה שעברה

פחות גולשים לעומת סופשבוע רגיל. באין טלוויזיה, עברו רבים מהגולשים לאתרי הווידאו ברשת. בפליקס ובצ'טים נרשם גידול של מאות אחוזים לעומת יום חול. האתר המרכזי בו נצפתה עלייה במספר הגולשים - הפורטל ישראלי-רוסי

צילום אילוסטרציה. לגולש אין קשר לכתבה
צילום אילוסטרציה. לגולש אין קשר לכתבה

מה עשו הגולשים ביום כיפור? מבדיקה שערכה קבוצת סמייל מדיה עולה, כי נרשמה ירידה של 25% בגלישה באינטרנט ביום כיפור, לעומת סוף שבוע רגיל. עם זאת, ביום כיפור השנה הירידה היא נמוכה יותר מהירידה בשנה שעברה - כלומר יותר גולשים גלשו ביום כיפור תשס"ח בהשוואה ליום כיפור ב-2006. סיכום נתוני הגלישה באינטרנט של סמייל מדיה מתייחס לגלישה ב-15 אתרים, ביניהם MSN ישראל, פורטל START, טיפו ועוד. כך מדווח אתר 'גלובס'.

באשר למשך השהייה הממוצע עולה מהנתונים, כי נרשם גידול ממוצע של 12% בשהייה בהשוואה ליום כיפור בשנה שעברה, ללא שינוי מהותי בהשוואה למשך הגלישה בסוף שבוע, ועלייה של 14% במשך הגלישה בהשוואה ליום חול בשנת 2007.

האתר המרכזי בו נצפתה עלייה במספר הגולשים ביום כיפור גם ביחס לשנה שעברה וגם ביחס ליום חול ולסוף שבוע בשנת 2007 הוא הפורטל הישראלי-רוסי Zahav.ru, בו נצפתה עלייה בשיעור של כ-10% לעומת יום חול, ו-5% לעומת סוף שבוע השנה.

גם מנתוני וואלה עולה, כי לעומת יום כיפור שעבר חלה עלייה במספר הגולשים: כ-650 אלף יוניקים השנה (שבת) לעומת כ-550 אלף ביום כיפור שעבר, וכ-13 מיליון דפים נצפים לעומת כ-11 מיליון ביום כיפור שעבר - ו-20 מיליון ביום חול.

בוואלה מציינים, כי באתר המשותף לה ול-YES שהושק לאחרונה לא חל כל שינוי בכמות הכניסות, וכי "הגולשים מצאו באתר הווידאו החדש את האלטרנטיבה לצפייה בסדרות ותוכניות הטלוויזיה של ערוצי הלוויין".

מתפוז נמסר, כי בפליקס ובצ'טים נרשם גידול משמעותי של מאות אחוזים לעומת יום חול. זאת, לעומת אתר תפוז עצמו, שם נרשם קיטון של כ-30%. לדברי גיא אליאב, מנכ"ל תפוז, האפליקציות החזקות ביום כיפור הן אלה שמעבירות את הזמן, כגון סרטוני וידאו, שיחה בצ'טים ומשחקים.

מנענע 10 נמסר, כי לא חל שינוי משמעותי בדפים הנצפים ובמספר המשתמשים השונים בערב שישי של כיפור, לעומת יום שישי רגיל.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד