ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

הרהורי תשובה ושידוך לבת

הסלבריטי-רב שמולי בוטח, אשר ב-13 השנים האחרונות התנתק/נותק מחסידות חב"ד רוצה לחזור הביתה. מאמר שפרסם בשבוע שעבר באתר 'ג'רוזלם פוסט' גרר הדים רבים

שמולי בוטח. " מי זרק את שמולי?"
שמולי בוטח. " מי זרק את שמולי?"

הסלבריטי-רב, שמולי בוטח, אשר ב-13 השנים האחרונות התנתק/נותק מחסידות חב"ד רוצה לחזור הביתה. במאמר שפרסם לפני כשבוע בעיתון ג'רוזלם פוסט מביע בוטח חרטה על עובדת היותו, לדבריו, יהודי בלא בית.

'הרב של אמריקה' (כך מכנה בוטח את עצמו) כבש כל במה אפשרית, החל בבמות נואמים דרך הופעות, והרבה הרבה במות טלוויזיוניות. את דרכו החל כ"שליח חב"ד באוקספורד", האיש שכבר בימי היותו בישיבה היה ער לכשרונותיו בנאום, ראה את הפוטנציאל הגלום ב"שליחות" שכזו.

באוקספורד, בה לחברה מקום מרכזי בחיי הסטודנטים, הקים את אגודת 'לחיים' אשר תוך שנים ספורות הפכה לאגודה השנייה בגודלה באוניברסיטה היוקרתית.

בוטח, אשר היה ידוע אז יותר בתור יו"ר אגודת לחיים, הספיק תוך זמן קצר להתחכך בשועי עולם מכל קצוות תבל. החל בפוליטיקאים ישראלים וכלה באנשים מסוגו של גורבוצ'וב בעלי חשיבות והכרה הסטורית. את שמו קנה בעיקר בזכות ויכוחיו הפומביים, ויכוחים אשר ניהל מול טובי הפרופסורים והנואמים, ובהצלחה רבה וכל זה כאשר הוא אך בן 23.

במאמר שפורסם בשבוע שעבר באתר ג'רוזלם פוסט וגרר הדים רבים, פותח בוטח ומספר על ביתו הנושקת ל-19 ומחפשת להנשא לבחור חסיד חב"ד. למרבה הפלא, מביע אף הוא רצון והסכמה לכך.

לאחר שהוא סוקר את פני האורטודקסיה החרדית של שנות האלפיים, וכותב כי כסף וגוף חטוב מדברים אל בחורי הישיבות יותר מאשר קשר רוחני-נשמתי, "אם כך מניין לי שביתי תנשא לג'נטלמן?" מסיים הוא בשאלה. לאחר 'וידוי' קצר אודות הקשר שלו עם חב"ד מגיע הוא למסקנה כי אין מקום מתאים יותר ממנה, בה החסידות נותנת לחיי הגשם גם אם הם מלווים בקיום מצוות, פן יהודי-רוחני.

אך בחב"ד מסתבר, לא ששים על המציאה.

בטור אישי שפורסם באתר 'רשימו' כותב ישראל פינסון, שליח חב"ד בעצמו, "מי זרק את שמולי מחב"ד?" בתמיה, "הוא פשוט התבייש להראות את עצמו בסביבה חב"דית לאחר שהמרה את פי הרבי".

כמו פינסון רבים אחרים מתייחסים לדברים בצורה מסויגת מאוד, שכן בוטח מיודענו הספיק בקריירת עשרים השנים שלו לשבור כל קוד חברתי אפשרי. כך עד לפני כמה שנים היה נחשב לחברו של מייקל ג'קסון (ממנו התנער לאחר המשפט שלו), כמו כן גרר הדים שליליים עוד בתחילת הקריירה שלו, כאשר פרסם את ספרו "סקס כשר" ולאחריו "ניאוף כשר".

לסיכום כותב פינסון: "אף שאיננו מסכימים עם שמולי, אנו לא מאחלים לו כל רע ח"ו. כי אם שישוב מדרכו הרעה..." – "כי לא תחפוץ במות המת כי אם בשובו מדרכו וחיה", נקווה רק שאלה הם הרהורי תשובה של אמת ולא עוד איזה ספין תקשורתי של בוטח...
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד