י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

בית דין רבני חב"ד: לקיים את שמחת בית השואבה!

בית דין רבני חב"ד בגילוי דעת חד-משמעי לאור נסיונות הביטול של אירועי שמחת בית השואבה. המארגנים: נערכים לשמור שהקהל יקפיד על כל כללי הצניעות

שמחת בית השואבה בירושלים. צילום ארכיון: COL
שמחת בית השואבה בירושלים. צילום ארכיון: COL

שמחת בית השואבה הגדולה בירושלים תתקיים במוצאי יו"ט ראשון דסוכות (חמישי ט"ו בתשרי), בשעה שמונה בערב, ברחבת שיכון חב"ד (רחוב חנה). בשמחה, המוגדרת כ"שמחת בית השואבה הגדולה בעולם", משתתפים מידי שנה עשרות אלפי אנשים מכל רחבי העיר ירושלים ומחוצה לה.

לכבוד האירוע יקושטו רחובות ירושלים בשלטים ובתאורה צבעונית מרשימה, שבמרכזה תפאורה מרשימה של בית המקדש. את הערב ינעימו הזמרים ר' מנדי ג'רופי ומרדכי מנדלסון מלווים בתזמורתו של שי ברק ומקהלת "שירו של עולם" שילהיבו בשירתם את אלפי החוגגים.

האירוע מאורגן על-ידי צעירי-אגודת-חב"ד. במהלך הערב ישאו רבנים ואורחים דברי תורה מענייני דיומא.

את האירוע ינחה מי שעומד מאחורי ארגון האירוע, הרב נפתלי הכהן רוט, והשמחה ההמונית צפוייה להימשך עד השעות המאוחרות של הלילה. המשתתפים יהנו מהופעות אמן ו'באבוקות של אור' וממופע מרהיב של זיקוקי דינור, זכר לאבוקות האור משמחת בית השואבה.

במקביל פירסם היום בית-דין רבני חב"ד בארץ הקודש מכתב ובו הוא מחזק את שמחות בית השואבה ברחובה של עיר, הנערכות על-פי תקנתו של הרבי מליובאוויטש זצוק"ל, אך יחד עם זה קורא לעורכם בקדושה ובטהרה בנגינה ושירה של חסידים אמיתיים, ומתוך שמירה קפדנית על כל כללי הצניעות.

מכתב זה בא בקשר ללחצים האדירים שהפעילו אנשי "משמרת הקודש והחינוך", גוף המעודד את ערכי הצניעות בציבור החרדי, על רבני חב"ד כדי שאלו יורו לבטל את האירועים המתוכננים עקב בעיות בצניעות שגילו, לדבריהם.

הרב נפתלי רוט מסר לכתב 'בחדרי חרדים', כי השנה נערכו המארגנים ל"תיקון גדול", על פי לשון הגמרא במסכת סוכה "ומתקנין שם תיקון גדול" בכדי לשמור ולהקפיד על כל כללי הצניעות.

מפה מיוחדת שתופץ בין המשתתפים תגדר במדוייק היכן יעמדו הגברים והיכן הנשים. למשתתפים תחולק חוברת מיוחדת שיצאה לרגל האירוע ובה לקט של שיחות מהרבי בדבר חשיבות שמחת בית השואבה ברחובה של עיר.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד