י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

הרב אברהם שפירא זצ"ל

החל מסע ההלוייה של הגאון הרב אברהם שפירא שהלך אמש לעולמו אלפים עושים דרכם לישיבת 'מרכז הרב' בבירה

הרב אברהם שפירא זצ"ל
הרב אברהם שפירא זצ"ל

הרב אברהם שפירא זצ"ל, מובא היום (ו') למנוחות בירושלים. כ-25 אלף מלווים מקרב תלמידיו ומוקיריו בהם שרים ואישי ציבור, רבנים ותלמידים מכל הקשת הדתית והחרדית, נהרו לישיבת 'מרכז הרב' החל משעות הבוקר שם נישאו הספדים לזכרו

רחובות שכונות קריית משה כוסו הבוקר כיפות סרוגות ושחורות, מגבעות ושטריימלים חסידיים וממערכת ההגברה שודרו דברי ההספד שנאמרו מתוך היכל הישיבה, כשברקע נשמע קול התלמידים כשהם ממררים בבכי. רבים מהמשתתפים הגיעו למקום כשדש בגדם קרוע כאות אבל על-מות רב ומנהיג בעל שיעור קומה שכזה. בתום דברי ההספד יצאו המלווים מישיבת מרכז הרב בירושלים לבית העלמין בהר הזיתים. אזור הישיבה והרחובות המובילים אליה נחסמו לתנועה ופקקי תנועה כבדים הורגשו בכל האיזור ובעיקר בכניסה והיציאה מהעיר.

ראשון הדוברים היה הרב מרדכי אליהו, שכיהן לצד הרב שפירא בתפקיד הרב הראשי לישראל. הרב אליהו אמר: "אוי לספינה שאבד קברניטה" והישווה את מות הרב לרב חובל שנאלץ לנטוש ספינה בים סוער. הרב אליהו קרא לציבור להתעורר ולהילחם נגד הקיצוץ בתקציבי הישיבות - "לא מספיק לבכות, צריך להקים עוד ועוד מוסדות התורה". הרב התייחס לפרסומים האחרונים בדבר חלוקת ירושלים וחזר על קריאתו ערב ההתנתקות: "היה לא תהיה".

עוד ביקש הרב אליהו בשם המשפחה להבהיר כי הרב יעקב שפירא, בנו של המנוח, הוסמך על ידו עוד בחייו להחליפו בראשות ישיבת מרכז הרב - ספינת הדגל של הציונות הדתית. הרב אליהו קרא לרבני הישיבה להתייצב מאחוריו.

הרב הראשי שלמה עמאר סיפר כיצד קיבל עצות טובות מהרב שפירא לכל אורך תפקידו. הוא הספיד את הנפטר ואמר כי "הוא עמד בפרץ נגד תלמידיו ותלמידי תלמידיו שסטו מהדרך וידע להעמידם במקום ולהילחם על כבוד התורה".

הרב הראשי לת"א-יפו, הרב ישראל מאיר לאו, שהחליף את הרב שפירא בתפקיד הרב הראשי לישראל קרא לרבני ומחנכי הציונות הדתית להכיר בכך שאת כל התורה שבידיהם ינקו מהמנוח וכן "להניח את כתביהם על מיטתו". הוא סיים: "הכהן הגדול מאחיו מברך אותנו בברכת כוהנים ממרומים".

הרב דב ליאור, רבה של קריית ארבע, סיפר על עמידתו האיתנה של הרב שפירא "מול המדיניות החלשה של מנהיגי ישראל לדורותיהם, שידע לעשות את האבחנה בין קיום המדינה - שהיא מתנת ה', לבין מנהיגיה שלא הולכים בדרך התורה".


הרב הראשי לישראל לשעבר וראש ישיבת "מרכז הרב", הרב אברהם שפירא זצ"ך, נפטר אתמול (יום ה') בבוקר בגיל 97, בעיצומו של חג הסוכות בבית החולים "שערי צדק" בירושלים, שם אושפז כבר בתחילת השבוע.

בשל החג צומצמו הספדים בהלוויה ואלו שנאמרו נאמרו משום ההלכה שאומרת: 'מספידים ת"ח בפניו' וישיבת השבעה תידחה עד לאחר שמיני עצרת. בצל האבל הכבד על מות הרב בעיצומו של החג, הורו רבנים לקיים את אירועי שמחת בית השואבה כרגיל, כך השיר "אכן מה נהדר היה מראה כהן גדול" הוקדש אמש באירועים רבים לזכרו של הרב הגדול שנפטר, שהיה כהן בעצמו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 33 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד